شهردار منطقه ۱۵ گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ پروانه توسط منطقه صادر شده و منطقه ۱۵ در این حوزه اول است و بخش عمده این پروانه در بافت فرسوده است که این تعداد پروانه بیش از ۳ هزار پلاک را شامل می شود.

نوسازی بافت فرسوده

محمد رضا شیری شهردار منطقه ۱۵ در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به آسیب های محله اتابک، اظهار کرد: محله اتابک از بحث آسیب های اجتماعی رنج می برد و در چند ماه اخیر اقدامات خوبی انجام شده است و مقرر شد کار ویژه ای در بحث نوسازی بافت فرسوده اتابک انجام شود، همچنین راه اندازی مجموعه کشتی داشتیم که کمک می کند که این معضل کاهش یابد.

او افزود: ناحیه یک و دو منطقه از نظر بافت فرسوده و آسیب های اجتماعی رنج میبرند.

شیری در رابطه با مترو، بیان کرد: منطقه ۱۵ به لحاظ برخورداری از مترو که بهترین حمل و نقل عمومی بوده یک خط ۶ را دارد که در منتهی الیه غربی منطقه است و شرق ‌و مرکز منطقه ۱۵ دسترسی به مترو ندارد با پیگیری هایی که منطقه انجام به زودی شاهد اقدامات خوبی در توسعه مترو هستیم.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: امروز در سطح کارشناسی در شهرداری منطقه، با دست اندرکاران جلسه داشتیم. اگر این اتفاق بیفتد مردم شرق منطقه از این حمل و نقل پاک استفاده کنند.

او درباره بافت فرسوده، تصریح کرد: طی سالیان اخیر اگر می خواستیم به تکالیف بالادستی عمل کنیم وضع منطقه بهتر بود چراکه باید ۳ درصد بافت باید هرسال نوسازی می‌شد و ۷۰ درصد نوسازی می‌شد. از سال گذشته تا امسال نوسازی بافت فرسوده شتاب بیشتری گرفته قرار این است که علاوه بر تکلیف ۳ درصد، عقب ماندنی گذشته را جبران کنیم.

شیری گفت: قرار است قبل از پایان سال شاهد بهره براری از پارکینگ مینابی باشیم که ۴۰۰ ظرفیت پارکینگ به منطقه اضافه می شود از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ پروانه توسط منطقه صادر شده و منطقه ۱۵ در این حوزه اول است و بخش عمده این پروانه در بافت فرسوده است که این تعداد پروانه بیش از ۳ هزار پلاک را شامل می شود.

کد خبر 834199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha