مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: به علت تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز امکان مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی در بازه زمانی پس از افطار ایجاد شده است و این نیازها بر اساس میزان تقاضا تغییر خواهد کرد.

معاینه فنی

سید محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: یکی از بحث‌هایی که از نظر زمانی آخر سال اهمیت دارد اینکه بیشتر مراجعات به مراکز معاینه فنی در ماه‌های پایانی سال صورت می‌گیرد. افراد به علت پایان یافتن دوره معاینه فنی، آغاز سفرهای نوروزی و هشدار پلیس (که اعلام کرده وسایل نقلیه که معاینه فنی ندارند را متوقف می‌کند)، به معاینه فنی مراجعه خواهند کرد. بنابراین برهه زمانی حاضر بسیار مهم است که می‌تواند در کاهش سوانح اثر بالایی داشته باشد.

او گفت: ما تمهیدات لازم را در نظر گرفته ایم و از ۷صبح تا ۶بعد از ظهر فعالیتمان ادامه دارد، در برخی مراکز تغییر ساعت محتمل است و برخی مراکز نیز فعالیت ۲۴ساعته خواهند داشت. به علت تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز هم امکان مراجعه پس از افطار وجود خواهد داشت. این نیازها بر اساس میزان تقاضا تغییر خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، یکی از راه‌های شناخته شده در بحث کاهش آلودگی هوا معاینه فنی است:«در وهله اول تلاش کردیم تا در قالب سیاست تشویقی لایحه عوارض ترافیکی؛ خودروهایی که معاینه را از مراکز تهران دریافت کرده‌اند، مشمول ۱۰درصد تخفیف شوند، همچنین خودروهایی که معاینه برتر از مراکز تهران دارند، مشمول ۲۰درصد تخفیف شوند. تهران و کلانشهرهایی که با آلودگی هوا روبرو هستند باید دقت بالایی در این بخش داشته باشند. خود شهر با آلودگی روبرو است و بارگزاری خودروهای شهرهای دیگر هم باعث تشدید آلودگی می‌شود. بنابراین خودروها باید از مراکز تهران معاینه دریافت کنند. البته ما حدود سختگیرانه‌ای در نظر نمی‌گیریم و حدود در کل کشور یکپارچه است. فقط اینکه در مراکز تهران کار دقیق‌تر و با دستگاه‌های به‌روزتری صورت می‌گیرد که درصد خطا کمتر شود.»

میرزایی قمی خاطرنشان کرد: در خصوص کاتالیست‌های اجاره‌ای نیز زمانی پیشنهاد دادیم که هر قطعه شماره سریالی، مربوط به خودروی خاصی داشته باشد اما هنوز پذیرفته نشده است. البته در تعمیرگاه‌های مراکز پروتکل‌های نظارتی ایجاد کرده ایم که چنین مشکلی ایجاد نشود ولی در خارج از مراکز ممکن است این تخلف انجام شود.

کد خبر 834174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha