مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره ایجاد دیواره‌هایی در اطراف این مجموعه که طی چند وقت اخیر رخ داده است، توضیحاتی داد.

مراسم کلنگ‌زنی تعیین حریم مجموعه تئاترشهر

به گزارش همشهری آنلاین، اندکی پیش از آغاز به کار چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر دیواره‌های سفید رنگی پیرامون مجموعه تئاتر شهر ایجاد شد و به تدریج این دیواره‌ها کل فضای مجموعه را در بر گرفت. در حال حاضر نیمی از فضای پیاده‌رو در فضای داخلی این دیواره‌ها قرار گرفته و این موضوع پرسش‌هایی را در ذهن جامعه تئاتری و نمایندگان رسانه‌ها ایجاد کرده است.

سید محمد جواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر ، نکاتی را درباره این دیواره‌ها و نیز وضعیت استقرار دستفروشان پیرامون تئاتر شهر و سرویس‌های بهداشتی طبقه سوم این مجموعه ارایه کرد.

دیوارهای کارگاهی موقت هستند

او درباره محصور شدن مجموعه تئاتر شهر در میان این دیواره‌ها توضیح داد: آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده، یک دیوار کارگاهی موقت است تا عملیات عمرانی و ساخت و ساز به کسی آسیبی نزند. طبیعتا بعد از ایجاد حریم اصلی مجموعه، این دیواره‌های موقت برداشته خواهد شد.

او درباره زمان‌بندی انجام مراحل کارگاهی گفت: پروسه اجرای این طرح، از سوی پیمانکار پروژه، بین ۶ ماه تا یک سال پیش‌بینی شده است و البته آقای اسماعیلی، وزیر ارشاد هم تاکید دارند که این طرح زودتر به نتیجه برسد.

ماجرای دیوارهای فلزی اطراف تئاتر شهر مشخص شد | تا یک سال دیگر وضعیت این مجموعه مشخص می‌شود

طاهری درباره حریمی که قرار است در پیرامون تئاتر شهر ایجاد شود، توضیح داد: حریم مجموعه برگرفته از تیغه‌هایی خواهد بود که روی تاج بنای تئاترشهر وجود دارد و نیز ستون‌هایی که در مجموعه به کار رفته است و قطعا مانع بصری برای مجموعه ایجاد نخواهد کرد. از نظر ورود و خروج هم ۵ درب برای مخاطبان در نظر گرفته شده است که این درب ها شب‌ها بعد از پایان اجراها و تخلیه مجموعه، بسته می‌شوند تا دیگر شاهد حضور افراد کارتن‌خواب در فضای پیرامونی مجموعه نباشیم.

محل جدید دستفروشان تئاتر شهر

مدیر تئاترشهر درباره وضعیت استقرار دستفروشانی که در پیاده‌راه مجاور تئاتر شهر مشغول به فعالیت بودند، نیز گفت: شهرداری، فضای نسبتا مناسبی را رو به روی تئاتر شهر، در خیابان سرمد، برای استقرار دستفروشان اختصاص داده‌ است. اولویت با دستفروشانی است که پیرامون تئاتر شهر فعالیت می‌کرده‌اند. شهرداری قول داده این طرح زودتر اجرایی شود تا وضعیت معیشتی دستفروشان دچار خلل نشود.

طاهری با یادآوری کمبود فضاهای نمایشی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل کمبود سالن، حتی کارگاه‌های دکور و لباس را به سالن و فضای اجرای نمایش تبدیل کرده‌ایم در حالیکه بهتر بود به فکر راهی اساسی برای حل این کمبود می‌بودیم. به عنوان نمونه، ای کاش مجموعه‌ای از سالن‌های تئاتر را در مجتمع ولیعصر که مجاور تئاتر شهر است، ایجاد می‌کردیم. در حال حاضر سالن‌های زیرین تئاتر شهر نه توجیه اقتصادی دارند و نه از نظر ایمنی، اصولی هستند.به هر حال، درست است که دچار کمبود سالن و فضای نمایش هستیم ولی درست نیست که برای حل این مشکل، هر جایی را به سالن تبدیل کنیم.

کد خبر 834168
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha