اعضای شورای شهر تهران در بررسی تبصره‌ای از لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به شهرداری اجازه دادند که تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به موسسات عمومی و عام‌المنفعه کمک کند و همچنین لیست کمک‌ها را به اعضای شورای شهر ارسال کند.

ساختمان شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین،اعضای شورای شهر تهران در نوبت صبح جلسه شورا بررسی تبصره شش لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند که احمد صادقی با تشریح تبصره ششم لایحه بودجه بیان کرد: به شهرداری تهران اجازه داده می شود با رعایت قوانین و مقررات موضوعه در چارچوب دستورالعمل پرداخت یارانه‌ها و کمک‌ها، با تشخیص و دستور کتبی شهردار تهران در بخش کمک به موسسات عمومی و عام المنفعه ۳۰۰ میلیون تومان کمک کند. همچنین کمک به اشخاص و موسسات خصوصی را مبلغ ۳۵ میلیون تومان و برای اشخاص حقیقی ۱۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرد.

مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در واکنش به جریان بررسی این تبصره بودجه با بیان اینکه نامه‌ای محرمانه به شهردار تهران ارسال کردم، گفت: گزارش تخصیص بن‌های شهروند نیز باید ارائه شود و باید اسامی افرادی که کمک دریافت می‌کنند، با قید محرمانه به اعضای شورای شهر اعلام شود.

احمد صادقی نیز در واکنش به خواسته اقراریان با بیان اینکه شهردار تهران گزارشات را به ریاست شورا ارسال کرده است، گفت: به نظر بنده این گزارش را می‌توان از هیئت رئیسه دریافت کرد و اینکه گزارش تک به تک به اعضا داده شود، مناسب نیست. گزارش ماهانه نیز در گزارش خزانه دار قرائت خواهد شد.

چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه گزارشات دریافتی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می شود، اعلام کرد: اگر اعضاء جزئیات بیشتری بخواهند، می توانند درخواست دهند و هر عضو شورا که بخواهد گزارش کمک‌ها ارائه می‌شود.

در ادامه لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری نیز در واکنش به این سخنان با بیان اینکه آیین نامه‌ای در خصوص کمک ها وجود دارد و کمیته سه نفره با حضور بنده، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس دفتر شهردار تشکیل می‌شود، افزود: سعی می‌شود اشخاصی تأیید شوند که نیاز به این مبالغ داشته باشند و هیچ نگرانی برای ارائه گزارش وجود ندارد، همه موارد روشن و مشخص است. هریک از اعضای شورا بخواهند می‌توانیم گزارش آن را ارائه کنیم و در مورد بن‌های شهروند نیز باید بگویم که ما دیگر بن شهروند منتشر نمی‌کنیم. هر دستگاهی بن بخواهد مبلغ را به حساب شرکت فروشگاه شهروند واریز و سپس بن‌ها را دریافت می‌کند و هریک از اعضای شورا نیز می‌توانند حضور میدانی داشته و صورت‌های مالی را مشاهده کنند.

کد خبر 833874
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha