سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به آغاز مأموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ خطاب به این کشورها گفت که با آتش بازی نکنند.

الحوثی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد علی الحوثی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با آتش بازی نکنید و از انگلیس عبرت بگیرید. نیازی به حمایت از شیطان آمریکایی برای محافظت از (رژیم) اسرائیل ندارید که بتواند بدون مزاحمت مردم غزه را نابود کند.

وی افزود: ناوبری بین المللی ایمن است. حضور شما نظامی شدن دریا را افزایش داده است، ناوبری بین المللی را هدف قرار می‌دهد و زنجیره تامین مواد غذایی برای فروشگاه‌های کشورهایتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» خبر داد و تاکید کرد که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند؛ اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

کد خبر 833747
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    5 4
    باید یه بازار برای خرید و فروش کشتی های سوراخ شده توسط یمنی ها راه بندازند تعدادشون داره زیاد میشه
  • مریم IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    6 5
    ماشا الله به یمنی های دلاور
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 0
      ایولا
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    9 3
    واقعا برای کشورهای که ادعای مسلمانی می‌کنند باید تأسف خورد بخدا کشورهای اروپایی و آمریکایی این قدر هم که شما آنها را بزرگ کردین قوی نیستند یه کشور فقیری مثل یمن داره دخلشون میاره اگه مسلمونا با هم متحد می شدند چه میشود
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      قذافی هم تو همین فکر بود
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اروپا باید قدرت را به جنگجویان یمن واگذار کند فعلان قدرت در دست یمنیهاس درود بر شما دلیر مردان یمنی خداوند خودش مراقبتون باشه انشاالله
  • دهقان IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    تنها ملاک ارتش یمن نسبت به توقف عملیات خود در باب المندب و خلیج عدن علیه اسرائیل و آمریکا و انگلیس و سایر همپیمانان رژیم اسرائیل فقط و فقط اخراج تمامی اسرائیلی ها از سرزمین فلسطین و اسکان دادن آنها در صحرای سینا و صحرای عربستان یا نهایتا خاک اروپا و آمریکاست.
  • محسن IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    با ذکر یازهرا همه دشمنان اسلام را نابود میکنیم ما با یمن برادریم درود بر غیرتتان
  • حسین محمدی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    زنده باد یمن یمنی ها جهاد کردن مسلمان واقعی یمن ها هستن عملیات مسلمانی را کامل اجرا کردن زنده باد یمن زنده باد مقاومت
  • عبدالکريم منافی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    1 0
    درود بر شرافت دلاور مردان مبارز یمن که در میدان کارزار؛ایمان؛صداقت؛ شجاعت و سلحشوری را در برابر دیدگان جهانیان به منصه ظهور رسانده و حقانیت و مظلومیت ملت قهرمان و نستوه فلسطین را نزد افکار عمومی جهان باور پذیر نموده و همچنان افتخار می آفرینند!
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    1 0
    اخه این دلقک ها چه فکری میکنند؟ یعنی عاقبت صدام و قذافی و ... را فراموش کرده اند یا خیال میکنند غرب هم مثل عربستان است که با یک ارتش اجاره ای به یمن حمله کند