سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

رهبر انقلاب با قدردانی از نقش بسیار ممتاز نبیه بری در مقاومت 33 روزه تأکید کردند: به یاری خداوند لبنان نقطه شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز [سه‌شنبه 23 آبان 1385] در دیدار نبیه بری رئیس مجلس لبنان و هیأتی از حزب الله لبنان و جنبش امل پیروزی مردم و مقاومت اسلامی لبنان در جنگ سی و سه روزه را مایه افتخار و سرافرازی مسلمانان دانستند و تأکید کردند: آنچه در این نبرد سی و سه روزه و در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، در دنیای عرب و اسلام سابقه نداشت و ابعاد این حرکت عظیم و ارزشمند در آینده بیش از گذشته مشخص خواهد شد.

ایشان چهره سید حسن نصرالله را در دنیای اسلام یک چهره استثنایی توصیف کردند و با قدردانی از نقش بسیار ممتاز آقای نبیه بری در مقاومت سی و سه روزه افزودند: آنچه زمینه‌ساز این پیروزی بزرگ شد اتحاد و همدلی برادران حزب الله و امل بود و باید این وحدت و یگانگی مستحکم تر از گذشته ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که احتمال توطئه‌های سیاسی بزرگ برای کمرنگ کردن آثار این پیروزی بزرگ در لبنان از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار محتمل است خاطرنشان کردند: مردم و مقاومت اسلامی لبنان باید برای هر احتمالی آماده باشند، البته امروز بیداری سیاسی در لبنان و روحیه مردم و مقاومت اسلامی و طرفداران آنان در دنیای اسلام بسیار بالاتر از قبل از جنگ سی و سه روزه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر این که روحیه دشمنان ملت لبنان بسیار ضعیف شده است، تصریح کردند: به یاری خداوند لبنان نقطه شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ایشان مسائل سیاسی منطقه و جهان را نشان دهنده آغاز یک دوران جدید ارزیابی کردند و افزودند: امروز وضعیت آمریکا و سیاست های این کشور در دنیا و منطقه رو به شکست است و باید با عزم، توکل و عمل از این فرصت‌ها بیشترین استفاده را کرد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: موقعیت جمهوری اسلامی ایران نیز امروز بهتر و قوی‌تر از گذشته است و آفاق آینده بسیار امیدوار کننده‌تر خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس مجالس آسیایی در تهران آن را اقدامی ارزشمند دانستند.

در این دیدار که حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت نبیه بری رئیس مجلس لبنان پیروزی مردم و مقاومت اسلامی را در جنگ سی و سه روزه مرهون ایستادگی و شجاعت جوانان، مقاومت در مقابل تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی، وحدت و یکپارچگی مردم لبنان و حمایت آنان از مقاومت اسلامی و اتحاد و همدلی گروه های مقاومت اسلامی دانست و افزود: پیروزی در جنگ سی و سه روزه نشان داد که عقیده و ایمان از هر سلاحی تأثیرگذار تر و کارآمدتر است.

وی ضمن بیان گوشه هایی از جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان از سکوت مجامع بین المللی و کشورهای غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد و خاطرنشان کرد: خداوند کید و مکر کسانی را که به دنبال خاورمیانه بزرگ بودند، به خودشان بازگرداند و تحولات اخیر آغاز فروپاشی امپراطوری آمریکا است.

رئیس مجلس لبنان افزود: پیروزی مردم و مقاومت اسلامی لبنان در جنگ سی و سه روزه تأثیر بسزایی در شکست جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا داشت.

وی همچنین با قدردانی از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان تأکید کرد: اگر چه امریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند مانع از نفوذ معنوی ایران در منطقه شوند، اما در دوران جدید منطقه جمهوری اسلامی ایران قدرت اصلی خواهد بود.

کد خبر 8337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز