دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  گفت: اداره کل ثبت شرکت‌ها یک مرجع اعلامی است و اجازه نظارت مستقیم ندارد، اما آماده ارائه هرگونه اطلاعات از شرکا و پرونده شرکت طی این ۳ سال به مراجع ذی‌صلاح است.

کوروش کمپانی

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مطالب منتشر شده در مورد شرکت «کوروش کمپانی» اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این است که شرکتی با نام «کوروش کمپانی» در اداره کل ثبت شرکت‌ها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود فرد جعل شده است.

وی افزود: باید از نهادهای مربوطه مانند صنف مربوطه و پلیس اماکن سؤال کرد که چرا با این تابلو و نام جعلی برخورد نکرده است؟

ثبت شرکت با نامی متفاوت همراه با یک زن

نصیری تصریح کرد: با استناد به مدارک موجود در سامانه‌های ثبت شرکت‌ها، شرکتی به نام «کوروش پردازان آی‌سا» با مسئولیت محدود به شماره ثبت ۵۷۲۲۱۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۷۶۳۲۶۹ در تاریخ ۸/۱۱/۱۳۹۹ با مدیرعاملی امیرحسین شریفیان و خاطره قره‌داغی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تا فروردین امسال حدود ۷، ۸ نفر به مجموعه مدیریتی شرکت کوروش پردازان آی‌سا ورود و خروج داشتند که در نهایت در آخرین تغییرات، آقای گودرزی به عنوان مدیرعامل و آقای شریفیان به عنوان عضو اصلی هیأت مدیره انتخاب شدند.

فردی که کارت پایان خدمت ندارد می‌تواند ثبت شرکت کند!

نصیری در پاسخ به این سوال که آیا برای ثبت شرکت نیاز به داشتن کارت پایان خدمت است یا خیر گفت: با استناد به ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی و قانون تجارت، مقررات و نظامنامه‌ها، هیچ تکلیفی برای اخذ کارت پایان خدمت اشخاص حقوقی برای تأسیس شرکتها و موسسات وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه یک سرباز فراری که از نظر قانونی نباید خدماتی به او ارائه شود توانسته شرکت ثبت کند، گفت: ما برای ثبت شرکت فقط از فرد متقاضی درخواست گواهی سوءپیشینه می‌کنیم و این فرد (امیرحسین شریفیان) گواهی سوء‌پیشینه خود را ارائه کرده و ما مجبور به ارائه خدمات هستیم چراکه نقض مدارک نداشته است.

شرکت‌های ثبت‌شده باید توسط اصناف نظارت شوند

مدیرکل ثبت شرکت‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متذکر شد: بسیاری از شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری که از اداره کل ثبت شرکت‌ها شماره ثبت می‌گیرند زیرمجموعه اصناف و مراجع صدور مجوز هستند که باید بر روند کاری آنها نظارت کنند، اما متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها و موسسات پس از ثبت، نظارتی از سوی اصناف و مراجع مربوطه بر فعالیتشان انجام نمی‌شود.

نصیری با اشاره به پرونده تخلف کوروش کمپانی گفت: شرکت کوروش کمپانی (کوروش پردازان آی‌سا) نیز علی‌رغم سوء‌استفاده از نام و استفاده از نام جعلی با تبلیغات سلبریتی‌ها در بازار نسبت به فریب مردم اقدام کرده که دستگاه‌های نظارتی باید بر این موارد مشکوک هر روزه نظارت داشته باشند.

آماده ارائه هرگونه اطلاعات از شرکا و پرونده هستیم

وی با بیان اینکه اداره کل ثبت شرکت‌ها یک مرجع اعلامی است و اجازه نظارت مستقیم ندارد، یادآور شد: اداره کل ثبت شرکت‌ها آماده ارائه هرگونه اطلاعات از شرکا و پرونده شرکت طی این ۳ سال به مراجع ذی‌صلاح است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون شرکت و موسسه در کشور به ثبت رسیده است و بر اساس همکاری این اداره کل بیش از ۸۰۰ هزار شرکت بر اساس تبصره ۳ و ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، غیرفعال شده‌اند.

نصیری در پایان گفت: ایجاد یک مرکز راهبردی با حضور دستگاه‌های نظارتی و استفاده از قوانین لازم برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی ضروریست چون ممکن است این اتفاقات تلخ تکرار شود.

کد خبر 833559
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • زهرا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 1
    آفرین
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    15 1
    وقتی میخواین اسم ثبت کنید چپ راست گیرهای الکی میدید و هی میگید این کلمه را بردار اونو بزار این فارسی هست این فارسی نیست اینورش جالب نیست و ایراد های الکی ولی موقع نظارت میشه ازش شونه خالی می کنید.
  • GB ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 0
    ایراداتی هم در این مجمع اعلامی موجود است به عنوان مثال اداره ثبت شرکت ها در ... فردی را که توسط هئیات مدیره از خارج ازشرکت به عنوان مدیر عامل انتخاب کرده بودند چندی بعد بدون اذن سهامداران نام وی را درلیست هئیات مدیره قرار داده است در نتیجه مشکلات عدیده ای برای شرکت به وجود آورده و آنها خود را به سهامداران پاسخگو نمی داند مگر با حکم قضایی!
  • Utopia IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 2
    ...👇👇👇👇 ما برای ثبت شرکت فقط از فرد متقاضی درخواست گواهی سوءپیشینه می‌کنیم و این فرد (امیرحسین شریفیان) گواهی سوء‌پیشینه خود را ارائه کرده و ما مجبور به ارائه خدمات هستیم... 🙄🧐😶🤔 راست میگه بنده خدا... گواهی سوء‌پیشینه خواستن و طرف هم آورده.. ...گواهی عدم سوء‌پیشینه!!! عدم سوء‌پیشینه... تکرار کن.. عدم سوء‌پیشینه😐😐😐😐
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 2
      اووووو حالا شما ۱۹ بده دوبار گفته ۱۸ بده قشقرق بازی در میاری
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 2
    همیشه پای یک زن در میان است
  • حامد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    5 0
    خیلی عجیبه یه مغازه میخوای بازکنی پایان خدمت میخوان. ولی برای راه اندازی شرکت پایان خدمت احتیاج نیست😤😠
  • GB ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    اینکه یک شرکت پانزی می تونه به راحتی در ایران فعالیت کنه جای سوال داره. چرا مردم رو آگاه نمی کنید که سرمایه شون رو در این طرح های پانزی از دست ندن؟ مردم که یکسره سرشون تو گوشی و اینترنته و اینقدر ناآگاه اند.
  • اهورا IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    چه مردم ساده لوح شدن اونقدر ادعای تمدن دارن ولی به سادگی از یک جوان بی سواد گول میخورن . جای تعجب است
    • سیدجلیل مشهدي حسینی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      به نظر من کسی که الآن شاکی هستن خودشان مقصر هستند وقتی قیمت یک کالا مشخص هست اختلاف سه تا چهار میلیون منطقی هست ولی اختلاف ۳۰میلیون بیشتر مشخص هست که احتمال کلاه برداری هست .
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    چه احساسی داری؟
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    چه احساسی داری؟