دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

کریستیانو رونالدو با گلزنی در مقابل الفتح از رکورد ویژه لیونل مسی عبور کرد.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، کریستیانو طبق معمول در مسابقه‌ای که حاضر بود، اقدام به گلزنی و رکوردشکنی کرد. در پیروزی ۲بر یک النصر در لیگ برتر عربستان مقابل الفتح، رونالدو بازی شماره۱۰۰۱ خود را هم مثل بازی شماره۱۰۰۰ با گلزنی پشت‌سر گذاشت.

این ‌دویست‌وهشتادوسومین گل پیروزی‌بخش رونالدو در دوران فوتبالش بود؛ تقریبا ۴برابر گل‌های پیروزی بخش همبازی قدیمی و دشمن فعلی‌اش وین رونی (۷۲) و ۳۰ گل بیش از کل گل‌های عمر این بازیکن انگلیسی.

رونی قبلا درباره رونالدو گفته بود که او فقط به گلزنی خودش فکر می‌کند. حالا مقایسه کنید؛ کریستیانو ۲۵۰پاس گل در عمرش به همبازیانش داده، ادن آزار ۱۸۹پاس گل و رونی ۱۴۶پاس گل.

او یکی از رکوردهای مسی را هم بی‌تأثیر کرد. حالا تعداد کل گل‌هایی که کریس در جریان بازی به ثمر رسانده با گلی که پریشب زد به عدد۷۱۴ رسید و این در حالی است که رکورد مسی تا این لحظه ۷۱۳گل در جریان بازی بوده است. از ۸۲۹گلی که رونالدو به ثمر رسانده ۷۱۴گل در جریان بازی بوده و ۱۱۵گل در ضربات پنالتی. مسی ۸۱۰گل (۷۱۳تا در جریان بازی) دارد.

این بیست‌ویکمین گل کریستیانو در این فصل برای النصر در لیگ عربستان بود: ۱۹بازی، ۲۱گل، ۹پاس گل و ۳۰تأثیر مستقیم روی گل.

او فقط ۲۵گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد ۹۰۰گل برسد.

مثلث آتشین سادیو، کریس و تالیسکا در این فصل لیگ عربستان روی ۵۷گل تأثیر مستقیم داشته‌اند: کریس (٣٠)، تالیسکا (۱۵) و مانه (۱۲).

کریستیانو در این فصل در رده باشگاهی و ملی روی ۵۰گل تأثیر داشته و امباپه روی ۴۹گل.

کد خبر 833449
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha