خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «علت اخراج کارکنان شرکت های بزرگ فناوری از قول زاکربرگ» تا «کمک ۱۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا به اینتل» را اینجا بخوانید.

دنیای فناوری

علت اخراج نیروهای شرکت های فناوری

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا: موج اول اخراج‌ها بیشتر برای تعدیل شمار زیادی از کارکنانی بود که طی دوران کرونا استخدام شدند. علت مهم دیگر این است که شرکت‌های فناوری معتقدند با کاهش تعداد کارکنان و «لاغرتر» کردن شرکت‌ها، می‌توان به کارایی بیشتری رسید.

توسعه بر اساس فناوری، سیاست جدی دولت

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری: توسعه دیپلماسی علم و فناوری و توسعه روابط بر پایه فناوری، سیاست جدی دولت است. از این رو در همه بازدیدها و مهمانی‌های خارجی پیشنهاد بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهایشان به آنها داده می‌شود و این رویکرد موجب شده که طبق روایت آمارهای گمرک، صادرات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ افزایشی ۳ برابری را نسبت به سال قبل را تجربه کند.

۴

داوطلب

ناسا به‌دنبال ۴ داوطلب است تا به‌مدت یک سال در زیستگاه شبیه‌سازی‌شده از سیاره مریخ زندگی کنند. این آژانس فضایی از افراد بالغ سالم با مدرک علمی یا تجربه نظامی یا خلبانی درخواست همکاری کرده است. این مأموریت که «آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه» نام دارد، در بهار ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. این ماموریت مجموعه‌ای از مأموریت‌های یک‌ساله را شامل می‌شود که در آن داوطلبانی که ناسا آنها را «فضانوردان آنالوگ» می‌نامد، در یک زیستگاه شبیه‌سازی‌شده از مریخ در هیوستون، تگزاس که به‌صورت سه‌بعدی چاپ شده است، زندگی می‌کنند.

۱۰

میلیارد دلار

براساس گزارش‌های منتشرشده، دولت بایدن ظاهراً درحال مذاکره برای اعطای کمک‌هزینه بیش از ۱۰ میلیارد دلاری به شرکت اینتل است. اگر این مذاکره نهایی شود، اینتل بزرگ‌ترین قراردادی که تاکنون در برنامه بازگرداندن تولید نیمه‌هادی به خاک ایالات‌متحده به ثبت رسیده است، دریافت خواهد کرد. این بسته کمک‌هزینه اینتل هم شامل وام و هم امتیازات مستقیم می‌شود.

کد خبر 833349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha