یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

رئیس‌جمهور اوکراین و رئیس‌جمهور آذربایجان در رابطه با صلح به زبان انگلیسی و نه زبان روسی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

زلنسکی-علي اف

به گزارش همشهری آنلاین، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی وی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

هر دو رهبر از همان ابتدای دیدار بر حمایت خود از تمامیت ارضی دو کشور تاکید کردند. زبان گفتار آنها مورد توجه شدید رسانه‌های مختلف قرار گرفت. هیئت های دو طرف ترجیح دادند تا این گفتگو به زبان انگلیسی انجام گیرد. اگرچه علی‌اف اغلب مذاکراتش را با رهبران دیگر به زبان‌های روسی انجام می‌دهد.

زلنسکی در این دیدار به پیروزی الهام علی‌اف در انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری آذربایجان اشاره و به این پیروزی را در حالی به وی تبریک گفت که آرزوی برقراری صلح را کرد. وی در این رابطه عنوان کرد: ما می‌دانیم که صلح چه هزینه بالایی دارد.

در مقابل علی‌اف هم عنوان کرد: حمایت ما از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تزلزل ناپذیر است و تغییری نخواهد کرد. به عنوان کشوری که از اشغال رنج می‌بریم، وضعیت شما را به خوبی درک می‌کنی و برای اوکراینی‌ها و کشور اوکراین آرزوی صلح می‌کنیم.

این دیدار در حالی صورت گرفت که علیرغم کنترل کامل آذربایجان بر قره باغ، درگیری‌های پراکنده‌ای میان آذربایجان و ارمنستان در این منطقه شکل می‌گیرد.

از سوی دیگر جنگ میان اوکراین و روسیه نیز همچنان ادامه دارد و مسکو حملاتش علیه اوکراین را تشدید کرده است.

کد خبر 833338
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    6 11
    واقعیه یا کیکه؟
  • امیر روشن IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    13 13
    سلام و خسته نباشید رئیس جمهور آذربایجان آقای علی اف مهره خوبی هستش که می تواند صلح روسیه و اوکراین را بوجود بیاره فقط باید ملاقات پوتین هم بره و با ایشان در مورد صلح مشورت کنه و کاری کنه که این دو کشور با هم صلح کنند یکی از خواسته های آقای پوتین وارد نشدن اوکراین در ناتو هستش که آقای زلنسکی قبول کند به نفع هستش و اولین خواسته آقای زلنسکی احتمالا خسارات وارده به کشور اوکراین هستش که بعید میدونم آقای پوتین پرداخت کند ولی آقای زلنسکی این را بداند او و عوامل درخواست کننده ورود به ناتو در این ماجرا مقصر هستند ولی بیشتر آقای زلنسکی مقصر هستش اگر به ناتو فکر نمی کرد جنگی هم رخ نمی داد ولی گذشته کاریش هم نمیشه کرد بس 50 به 50 مقصر هستند ولی باز آقای پوتین این را هم نمیده ولی من باشم بازم قبول می کنم به شرطی که از خاکت خارج شود این عاقلانه ترین کار هستش و به هم وطن هایم ارمغان پایان جنگ میدم و یا وام از صندوق بین الملل می گیرم و کشورم را بازسازی می کنم و شهروندانم را به خانه هایشان باز می گردانم این باخت حساب نمیاد شما داشتید با یک ابرقدرت می جنگیدید ادامه دارد...
  • امیر روشن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 4
    سلام و خسته نباشید متن دوم : تا آنجا گفتیم که شما داشتید با یک ابرقدرت می جنگیدید و این چیز کمی نیست اگر آقای پوتین می خواست به جای اوکراین با سه کشور دیگر می جنگید تا حالا دو کشور را فتح کرده بود برای او هم علامت سئوال هستش ولی جوابش همین بود که گفتم ولی اگر تا آخر عمر هم با هم بجنگید باز کسی پیروز نخواهد شد این حرفها را باید آقای الهام علی اف انتقال دهد این دو سر سود خواهد بود هم میانه خودش را با آقای پوتین صمیمی تر می کنه هم مسبب یک کار خیر میشه و آتش آن منطقه هم خاموش می شود و هم وطن هایشان هم راحت میشن
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 17
    تمام جمهوریهای روسیه باهم باید به روسیه حمله کنند
  • رحیم IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    7 15
    الهام علی‌اف تسلط کامل به انگلیسی و روسی داره و هکذا زلنسکی،شما با اشخاص باسواد طرف هستید .
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    5 5
    دوتاعروسک خیمه شب بازی،بی ارزش ترین خبرامروز.
    • علیرضا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      8 12
      یک کلام از مادر عروس