شهردار منطقه پنج تهران با اشاره به زیرساخت‌های مناسب شهری در این منطقه گفت: از حیث معاملات مسکن رتبه اول را در بین مناطق ۲۲ گانه پایتخت داریم.

مسكن آپارتمان تهران

به گزارش همشهری آنلاین، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه کمتر از یک درصد از مساحت منطقه پنج تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، گفت: این بافت به طور عمده مربوط به روستاهایی بوده که بعدا به بافت شهری الحاق شده‌اند.

او ادامه داد: خوشبختانه طرح تفصیلی کن و حصارک با یک نگاه خوب بعد از ۲ سال به ثمر نشست، این ۲ اتفاق مبارک موجب می‌شوند که با تخریب و نوسازی ساختمان‌ها و ایجاد گذرهای جدید بافت فرسوده منطقه کمتر از قبل شود.

شریفی با بیان اینکه از ابتدای امسال بالغ بر یک میلیون و ۸۰ هزار متر مربع پروانه ساخت در منطقه پنج تهران صادر شده است، تاکید کرد: به لحاظ مساحتی رتبه اول را بین تمامی مناطق تهران کسب کردیم.

به گفته شهردار منطقه پنج تهران، در سال جاری ۲۴۰ درصد رشد در صدور پروانه ساخت داشتیم و این رشد به دلیل سیاست‌های انبساطی بود که شهرداری تهران پیش گرفته و با استقبال شهروندان روبرو شده است.منطقه پنج از نظر سکونت یکی از بهترین مناطق تهران است و به دلیل وجود زیرساخت‌های خدماتی، ترافیکی، شهرسازی و دسترسی بزرگراهی مورد توجه قشر متوسط جامعه است.

شریفی همچنین از افتتاح طرح زیربنایی دره فرحزاد و تبدیل این منطقه که پر از معتاد متجاهر بود به یک دره جذاب و محلی برای گردشگری تا بهار سال بعد خبر داد.

کد خبر 833304
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha