معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت که لازمه خروج آمریکا از منطقه این است که پیوند دوستانه، برادرانه و ناگسستنی با کشورهای همسایه داشته باشیم.

علی باقری کنی - معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: دولت با کشورهای همسایه یک تعامل راهبردی دارد و شخص رئیس‌جمهور در قامت یک رئیس دولت فعال در عرصه سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی و دیپلماسی توانستند گره‌های بسیار مهمی را در مناسبات‌مان با کشورهای همسایه بگشایند.

وی ادامه داد: از جمله کشورهایی که با آن روابط خوب داشته و خواهیم داشت آذربایجان است. آذربایجان پیوندهای تاریخی و تمدنی و مذهبی ناگسستنی با ما دارد و در این عرصه بسیار مناسبات رو به جلو و پیشرفتی داریم و این نگاه دولت به همسایگان نشان می‌دهد اراده جدی در نظام برای تعامل هم‌افزا با کشورهای منطقه و همسایه وجود دارد و حضرت آقا دو بار در سخنان علنی‌شان سیاست دولت آقای رئیسی را تمجید و تعریف کردند که باید با همسایگان پیوند ناگسستنی ایجاد شود و حضرت آقا حتی تاکید داشتند که مشکلات‌مان باید با همسایگان حل شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما باید در مقابل کشورهای دیگر رهیافت‌مان تهدید زدایی باشد، اما در رابطه با کشورهای همسایه سیاست‌مان تنش زدایی است و قطعا اجازه نمی‌دهیم بیگانگان بخواهند از شکاف‌های احتمالی که بین ما و برخی همسایگان وجود دارد استفاده کنند و با تحکیم پیوندهای راهبردی با کشورهای همسایه از جمله آذربایجان اراده جدی داریم منطقه‌ای با ثبات توام با همکاری و امنیت جمعی ایجاد کنیم و آن نگاهی که حضرت آقا دارند که آمریکا باید از منطقه برود بسترش فراهم شود. لازمه خروج آمریکا از منطقه این است که پیوند برادرانه و دوستانه و ناگسستنی با کشورهای همسایه داشته باشیم و این یک تصمیم راهبردی و قاطع دولت جمهوری اسلامی است و امیدواریم در این رابطه مجلس آینده هم کمک کار دولت باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران اتکای حاکمیت به مردم است گفت: انتخابات در سخت‌ترین شرایط کشور حتی یک روز به تاخیر نیفتاده است چه در زمان حضرت امام چه در زمان حضرت آقا و این نشان می‌دهد یک اراده جدی و باور عمیق دینی به حضور و نقش آفرینی مردم وجود دارد. مردم بستر اساسی نقش‌آفرینی هستند و جمهوری اسلامی هم برخواسته از یک تفکر دینی است، ایده مردم‌سالاری دینی را ارایه کرده است و یک ایده کارآمد حکمرانی است که در سال‌های گذشته دیدیم که این ایده کارآمدی‌اش به اثبات رسیده است.

کد خبر 833199
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha