«محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر قطر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان نشستی محرمانه داشتند.

«محمد عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر قطر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، نخست وزیر قطر و رئیس رژیم اشغالگر در این نشست موضوع آزادی اسرا را بررسی کردند.

یدیعوت آحارنوت همچنین گزارش داد که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی به سرزمین های اشغالی سفر کرده و با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنیا» رئیس سازمان امنیت اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) دیدار کرده است.

در همین حال، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که هنوز امکان دستیابی به توافق آتش بس میان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و آزادی اسرا وجود دارد.

روزنامه «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسرا و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول مدت زمان توقف درگیری، فاصله دارند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان ۱۳۴ اسیر این رژیم در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های رژیم اسراییل هستند.

گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که حماس پیشنهادی برای آزادی همه اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر که تا روز امضای توافق بازداشت شده‌اند، ارائه کرده و نتانیاهو این درخواست را رد کرده است.

مذاکرات در قاهره با میانجیگری قطر، مصر و ایالات متحده برای دستیابی به یک آتش بس که شامل آزادی اسرای صهیونیست بیشتری توسط حماس و فلسطینیان زندانی در اسرائیل می شود، ادامه دارد.

جنگ غزه در حالی وارد یکصد و سی و چهارمین روز خود شده که سایه یک فاجعه انسانی بر فراز شهر «رفح» در جنوب نوار غزه سنگینی می کند و همزمان مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در مصر ادامه دارد.

نخستین آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به مدت یک هفته از ۲۴ نوامبر تا اول دسامبر ۲۰۲۳ (۴ تا ۱۱ آذرماه) و با میانجی‌گری قطر، مصر و آمریکا برقرار شد.

به موجب این آتش‌بس، درگیری متوقف، اسرا میان دو طرف رد و بدل و کمک‌های بشردوستانه نیز وارد غزه شد.

کد خبر 832980
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha