شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی سال نو را با رکوردهای تازه فوتبال آغاز کرده است.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، چند وقتی خبری از رکوردهای جدید کریستیانو رونالدو نبود؛ چون هم لیگ عربستان در تعطیلات نیم‌فصل به‌سر می‌برد، هم رونالدو مصدوم بود. نخستین بازی رسمی در نیم‌فصل دوم انجام و نخستین رکورد منحصربه‌فرد از این ستاره پرتغالی ثبت شد؛ رونالدو هزارمین بازی باشگاهی خود را نیز انجام داد و در پیروزی یک بر صفر النصر مقابل الفیحا در لیگ قهرمانان آسیا گل زد.

کریستیانو رونالدو در دیدار مقابل الفیحا به رکورد هزار مسابقه باشگاهی در دوران حرفه‌ای خود رسید. فوق‌ستاره ۳۹ساله برای ۵باشگاه خود در مجموع ۷۴۶گل به ثمررسانده است: ۳۱مسابقه اسپورتینگ لیسبون، ۳۴۶مسابقه منچستریونایتد، ۴۳۸مسابقه رئال‌مادرید، ۱۳۴مسابقه یوونتوس و ۵۱مسابقه النصر.

سال۲۰۰۲ با ۱۷سال سن: کریستیانو نخستین گل خود را به ثمر رساند. سال۲۰۲۴ با ۳۹سال سن: کریستیانو ۸۷۴مین گل خود را به ثمر رساند.

کریستیانو در دوران فوتبالش موفق شده به ۱۹۵تیم مختلف از ۲۶۲تیمی که مقابلشان قرارگرفته، گل بزند که یک رکورد تاریخی است؛ در رده باشگاهی ۱۴۸تیم از ۱۹۲تیم از او گل خورده‌اند و در رده ملی ۴۷تیم از ۷۰تیم.

عملکرد کلی رونالدو در ‌تورنمنت‌های مختلف باشگاهی در این فصل: ۲۰گل در لیگ عربستان، ۶گل جام باشگاه‌های عرب، یک گل جام‌حذفی عربستان، ۴‌گل در لیگ قهرمانان آسیا، مجموع ۳۱گل، ۹پاس‌گل در لیگ و ۲پاس‌گل در آسیا و مجموع ۱۱پاس‌گل.

رونالدو در فصل ۲۴-۲۰۲۳(باشگاه و تیم ملی) : ۳۷بازی، ۳۶گل، ۱۳پاس‌گل و ۴۹مشارکت.

کریستیانو در حال‌حاضر ۷۹۶پیروزی در دوران حرفه‌ای خود دارد که بیشترین پیروزی در تاریخ است.

کریستیانو رونالدو در ۲۳سال تقویمی مختلف گل زده است.

تعداد گل‌های رونالدو بعد از ۳۰سالگی با کل گل‌های تیری آنری(۴۱۱گل) برابر شد.

کریس به رکورد ۹۶۰تأثیرگذاری روی گل در رده باشگاهی رسید.

رونالدو امشب در ورزشگاه اول‌پارک النصر مقابل الفتح وارد هزاره دوم مسابقات باشگاهی عمرش خواهد شد.

کد خبر 832931
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha