رهبر انصارالله یمن گفت رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن زنان وکودکان غزه از پیشرفته‌ترین موشک‌ها و بمب‌های آمریکایی و انگلیسی استفاده می‌کند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی

به گزارش همشهری آنلاین، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود، از نقش آمریکا و انگلیس در کشتار مردم فلسطین سخن گفت.

رهبر انصارالله یمن درباره آخرین تحولات منطقه و ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: «برای هفته نوزدهم رژیم صهیونیستی به طور مداوم مرتکب وحشیانه‌ترین تجاوزها در غزه می‌شود و نیروهای شرارت با پیشرفته‌ترین و کشنده‌ترین ابزارها از آن حمایت می‌کنند».

او گفت: «بمب‌های ویرانگر و موشک‌های پیشرفته‌ای که به رژیم صهیونیستی داده می‌شودآخرین چیزی است که فناوری های آمریکایی و انگلیسی و برخی کشورهای غربی به آن دست یافته‌اند. این بمب‌های قوی برای مقابله با ارتش‌های مجهز و پایگاه‌های نظامی بزرگ ساخته شده‌اند اما اکنون بر سر زنان و کودکان و زیرساخت‌های غزه ریخته می‌شود».

حمایت‌های ‌آمریکا به گونه‌ای است که گویی اسرائیل بخشی از ارتش آمریکاست

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به نقش آمریکا در ویرانی غزه و کشتار مردم فلسطین گفت: «اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست این حجم از ویرانی را در نوار غزه به بار آورد. آمریکا مسئول اول این سطح از ویرانی و جنایت در غزه و تداوم آن در این مدت است. حمایت‌های ‌گسترده آمریکا به گونه‌ای است که گویی اسرائیل بخشی از ارتش آمریکاست. دشمن صهیونیستی برای کشتن زنان و کودکان غزه و تخریب خانه‌هایش به اندازه ۲۵هزار تن راکت و موشک از آمریکا دریافت کرد. آمریکا همچنین به‌طور مستقیم در پروازها، جاسوسی‌ها و جمع آوری اطلاعات مشارکت دارد تا اطلاعات لازم برای طراحی عملیات را به رژیم اشغالگر بدهد. آمریکا در سطح منطقه‌ای نیز به رژیم صهیونیستی خدمات‌دهی می‌کند و به برخی کشورها فشار می‌آورد تا مواضع منفی درمورد مردم غزه اتخاذ کنند. فشارهای آمریکا منجر به تضعیف برخی مواضع اسلامی شد و این کشورها به طور سری از دشمن صهیونیستی حمایت می‌کنند. آمریکایی‌ها با کشورهای آزاده جهان که حامی فلسطین هستند نیز می‌جنگد و تجاوز به یمن یکی از این موارد است».

رهبر انصارالله در ادامه گفت: «واشنگتن در شورای امنیت حمایت سیاسی از رژیم صهیونیستی می‌کند و تمام تصمیمات انسانی در راستای حمایت از مردم غزه را ‌وتو می‌کند. رژیم صهیونیستی تا این لحظه ۴۶ هزار حمله هوایی علیه غزه انجام داده است، درحالی که این منطقه کوچک و پر از جمعیت است. اندازه مواد منفجره‌ای که دشمن صهیونیستی در تجاوز به غزه از آن استفاده کرده به اندازه چهار بمب هسته‌ای است که آمریکا در حمله به هیروشیما از آن‌ها استفاده کرد. تنها در ۲ ماه اول تجاوزها مسئولان آمریکایی اذعان کردند که دشمن صهیونیستی ۲۹ هزار بمب در غزه انداخت و همه آن‌ها ساخت آمریکاست».

رژیم صهیونیستی از انواع سلاح در غزه استفاده کرد تا این منطقه قابل سکونت نباشد

رهبر انصارالله یمن گفت: «دشمن صهیونیستی از بمب‌های سمی فسفور سفید در حمله به غزه استفاده می‌کند که درجه سوزش آن به ۸۰۰ درصد می‌رسد.بر اساس اعتراف خود صهیونیست‌ها، دشمن صهیونیستی از انواع سلاح در غزه استفاده کرد تا این منطقه قابل سکونت نباشد».

الحوثی با اشاره به اوضاع نامناسب بهداشتی در غزه گفت: «دشمن صهیونیستی از منازل مردم فلسطین سرقت می‌کند و اسرای زن فلسطینی در زندان‌های دشمن مورد تعرض قرار می‌گیرند. از پستی‌های دشمن صهیونیستی این است که حتی ۲۰۰۰ قبر را نبش کرده، ۳۰۰ جسد را به سرقت برده و ۱۳ قبرستان در مناطق مختلف غزه را تخریب کرده است. ما در مقابل یک دشمن خطرناک قرار داریم؛ دشمنی که خطری برای تمام بشریت است و ارزش‌های اخلاقی و قانونی و حقوقی را زیرپا گذاشته است».

صهیونیست‌ها به صحرای سینا چشم طمع دارند

او در بخش دیگری از سخنان گفت به شکست‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «آمار کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان دشمن هر روز بیشتر می‌شود و دشمن روایت خود برای جنگ را از دست داده است. صدها نظامی دشمن از بیماری روانی رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها حاضر به مشارکت در جنگ نیستند».

سید عبدالملک الحوثی با بیان اینکه «توطئه دشمن صهیونیستی در رفح، شکست آن‌ها را جبران نمی‌کند و این امر منجر به افرایش جنایت‌هایشان می‌شود» گفت: «تمام کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی باید تحرکاتی قوی علیه توطئه‌ها در رفح اتخاذ کنند. مصر باید در صدر کشورهایی باشد که در خصوص رفح موضع اتخاذ می‌کند زیرا این توطئه امنیت ملی مصر را نیز تهدید می‌کند. اظهارات مقامات و مسئولان صهیونیست نشان می‌دهد که آن‌ها به صحرای سینا چشم طمع دارند».

وی در بخش دیگری تاکید کرد: جبهه‌های حمایت از غزه در لبنان، عراق ویمن ادامه دارد، جبهه لبنان درحال گسترش است و به دشمن ضربه وارد می‌کند.جبهه عراق نیز علیرغم حملات آمریکا عقب‌نشینی نکرده است.جبهه ما نیز علیرغم حملات آمریکایی و انگلیسی همچنان به طور موثر و فعال ادامه دارد و به اعتراف خود دشمن حملات آمریکا و انگلیس اهداف خود را محقق نکردند.

وی ادامه داد: دشمنان آمریکایی و انگلیسی خودشان اذعان کردند که جبهه یمن در حمایت از غزه موثر بوده و اقتصاد دشمن صهیونیستی را تضعیف کرده است، عملیات ما در دریای حرکت کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را به نزدیک صفر رسانده است،از زمانی که یمن عملیات دریایی خود را آغاز کرده خسارت اقتصادی دشمن چند برابر شد.دشمن صهیونیستی خودش اذعان کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن بندر ام‌الرشراش را تقریبا به طور کامل تعطیل کرد.وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عملیات یمن در دریای سرخ به روابط تجاری این رژیم با ۱۴ کشور آسیب زد.اکنون حتی شرکت‌های بین‌المللی بیمه حاضر نیستند که کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را بیمه کنند.

کد خبر 832690
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ژاپن؟