وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۹ جنایت جدید شده که طی آن دست‌کم ۸۷ نفر شهید و ۱۰۴ تن مجروح شدند و هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار یا در مسیر رسیدن به بیمارستان هستند. 

جنایات اسرائیل و شهادت مردم فلسطین

به گزارش همشهری آنلاین، «شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر به ۲۸۶۶۳ نفر و شمار مجروحان به ۶۸۳۹۵ نفر افزایش یافت»، این بخش دیگری از گزارش امروز وزارت بهداشت غزه درباره آمار قربانیان این جنگ است.

به اعلام وزارت بهداشت حملات امروز رژیم صهیونیستی علیه مجمتع بیمارستانی ناصر (از معدود بیمارستان‌های فعال) در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه و اردوگاه النصیرات در مرکز این منطقه متمرکز بود. در جریان حمله به این اردوگاه و هدف قرار گرفتن یک منزل مسکونی دست‌کم ۱۲ نفر از جمله چندین کودک به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که اشغالگران امروز با یورش به مجمتع بیمارستانی ناصر آن را به یک «پادگان نظامی» تبدیل کردند.

آن‌ها همچنین به بخش اورژانس و چادرهای آوارگان داخل محوطه نیز حمله کردند و گورهای جمعی داخل حیاط این بیمارستان را زیر و رو کردند.

نظامیان صهیونیست در راستای تخلیه این بیمارستان، آوارگان فلسطینی و خانواده‌های کادر پزشکی را به اجبار از ساختمان این بیمارستان بیرون کردند.

پیشتر اشغالگران به آوارگان و بیماران حاضر در بیمارستان ناصر اعلام کرده بودند که تنها تا ساعت هفت صبح امروز فرصت دارند آن را تخلیه کنند. این در حالی است که برخی از آن‌ها می‌گویند زمانی که قصد داشتند از بیمارستان خارج شوند، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی به سمت آن‌ها حمله کرده و آن‌ها مجبور شده‌اند بار دیگر به بیمارستان بازگردند به همین دلیل در تماس با سازمان صلیب سرخ درخواست کمک کرده‌اند.

وزارت بهداشت اعلام کرد که اشغالگران از مدیریت بیمارستان ناصر خواسته که کلیه بیماران حتی بیماران متصل به دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تحت مراقبت‌های ویژه و اطفال را به ساختمان قدیمی این بیمارستان منتقل کنند.

کد خبر 832671
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha