به نظر می‌رسد اخراج سرمربی آلمانی تیم ملی فوتبال کره جنوبی از این تیم قطعی شده است.

یورگن کلینزمن

به گزارش همشهری آنلاین، کمیته فنی اتحادیه فوتبال کره جنوبی امروز (پنجشنبه) نشستی با حضور اعضای خود در مقر این اتحادیه واقع در شهر سئول برگزار کرد تا عملکرد تیم ملی فوتبال کره جنوبی و کادرفنی این تیم در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را مورد ارزیابی قرار دهد. در این نشست یورگن کلینزمن سرمربی کره که در حال حاضر کنار خانواده‌اش در آمریکا به سر می‌برد، از طریق تماس تصویری حضور داشت.

طبق گزارش رسانه‌های کره‌ای؛ نتیجه نشست امروز این شد که اعضای کمیته فنی اتحادیه فوتبال کره جنوبی به توافق رسیدند که کلینزمن باید از سمت سرمربیگری تیم ملی کره اخراج شود. تصمیم نهایی در خصوص اخراج کلینزمن یا ادامه همکاری با این مربی آلمانی با مونگ‌گیو چونگ رئیس اتحادیه فوتبال کره جنوبی خواهد بود.

گفته می‌شود در صورت اخراج کلینزمن از سمت سرمربیگری تیم ملی کره جنوبی، اتحادیه فوتبال این کشور مربی موقتی را برای بازی‌های ماه آینده میلادی کره در مرحله انتخابی جام جهانی منصوب خواهد کرد و بدین منظور گزینه‌هایی همچون میونگ‌بو هونگ، یونگ‌سو چوی و کی‌دونگ کیم مدنظر هستند.

کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر با شکست ۲ بر صفر مقابل اردن از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند و همین باعث شد در کشور کره انتقادات زیادی نسبت به عملکرد کلینزمن و کادر فنی‌اش مطرح شود. گفته می‌شود اخراج کلینزمن از سمت سرمربیگری تیم ملی کره، بیش از پنج میلیون دلار هزینه روی دست اتحادیه فوتبال کره جنوبی خواهد گذاشت.

یورگن کلینزمن که پیش از این سابقه مربیگری تیم ملی آلمان، بایرن مونیخ، تیم ملی آمریکا و هرتابرلین را در کارنامه‌ حرفه‌ای‌اش دارد، یک سال پیش جانشین پائولو بنتو در تیم ملی کره شد و در این مدت آمار هشت برد، هفت تساوی و سه شکست در ۱۸ بازی را با کره‌ای‌ها به ثبت رساند.

کره جنوبی ۲ و ۷ فروردین ۱۴۰۳ در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا باید به مصاف تایلند (دو بازی رفت و برگشتی) برود.

کد خبر 832657
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha