رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از دستگیری و استرداد فردی خبر داد که به اتهام کلاهبرداری اکنون ۴۰۰ شاکی دارد.

لحظه دستگیری سارقان مسلح در پرند

به گزارش همشهری آنلاین، سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه فردی را به اتهام کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضائی کشورمان بود دستگیر و به کشور مسترد کرد.

وی افزود: این فرد از طریق جعل و استفاده از شیوه‌ها و روش‌های متقلبانه از طریق درگاه فضای مجازی و حساب شخصی خود اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از بیش از ۲۰۰ نفر از افراد بی‌بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان نموده و چندی پیش از کشور متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن ملاقات با برخی مال باختگان تصریح کرد: این متهم رئیس هیئت مدیره، مسئول فن‌آوری و مسئول مالی شرکت بوده که با تبلیغات وسیع در کشور با شعار اعطای سود حداکثری اعتماد متضررین را برای خرید سهام این شرکت جلب می‌کرد.

کریمی افزود: تا قبل از استرداد این فرد، ما باختگان پرونده ۲۰۰ نفر بوده، لیکن در روند رسیدگی پرونده و با شکایت شاکیان جدید این تعداد به ۴۴۰ نفر و احتمالا در آینده به ۱۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: با توجه به متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقبا متهم را در کشور محل اختفا ردیابی، شناسایی و نهایتا دستگیر کردند.

وی ضمن هشدار به مردم عزیز در عدم اعتماد به تبلیغات در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

تعدادی از مال‌باختگان به نمایندگی از شاکیان این پرونده، ضمن حضور در دفتر رئیس پلیس بین‌الملل فراجا و ملاقات با وی، از زحمات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پلیس بین‌الملل تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

کد خبر 832652
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha