مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: این مجموعه توانایی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با مخاطبان پرشمار را دارد.

شهرآفتاب

عباس تقدسی نژاد در گفتگو با همشهری آنلاین در خصوص آمادگی این مجموعه برای میزبانی از نمایشگاه‌های مختلف می‌گوید: سال ۱۳۹۵ ساخت مجموعه‌ای در حدود ۴۱۴ هکتار برای نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تعریف شد که از این میزان ۲۷۵ هکتار در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت که سال گذشته سند تک برگ عمده آن نیز دریافت شد.

او ادامه داد: تا سال ۱۴۰۱ فعالیت نمایشگاه شهر آفتاب چندان چشمگیر نبود و در دوره قبلی مدیریت شهرداری تهران به دلایل مختلف و خواسته یا ناخواسته این مجموعه به سمت تعطیلی کشیده شدکه البته همه گیری کرونا هم مزید بر علت شده بود.

تقدسی نژاد در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه های برگزار شده در شهر آفتاب گفت: سال ۱۴۰۱ که مجموعه را تحویل گرفتیم و رسما کار را شروع کردیم، از برگزاری نمایشگاه خودرو در اردیبهشت همان سال تا به امروز یعنی بهمن سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰ نمایشگاه مختلف در طی این مدت برگزار شده است. به اذعان نشریات تخصصی صنعت نمایشگاهی، در سال گذشته در نمایشگاه موتورسیکلت، مجموعه شهرآفتاب رکوردار تعداد بازدید نمایشگاهی در کشور شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ادامه داد: همچنین نمایشگاه خودرو که حدود دو هفته پیش با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد نیز پر مخاطب ترین نمایشگاه امسال کشور لقب گرفت. این در شرایطی بود که در روزهای آخر نمایشگاه شرایط جوی مساعد نبود و شاهد بارش برف و باران شدید بودیم. تنها در یک روز بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و حدود ۲۰ هزار خودرو همزمان در پارکینگ نمایشگاه توقف داشتند. البته حداکثر ظرفیت نمایشگاه حدود یک میلیون نفر در روز است و علاوه بر ۲۰ هزار ظرفیت پارکینگ مجموعه، در صورت لزوم می توانیم از ظرفیت ۳۰ هزار پارکینگ حرم مطهر نیز استفاده کنیم. امروز هم نمایشگاه ساختمان در مجموعه شهر آفتاب درحال برگزاری است که این نمایشگاه نیز مورد استقبال بخش های مختلف شهرداری تهران و دیگر مجموعه ها قرار گرفته است.

او در خصوص قابلیت ها و ویژگی های نمایشگاه شهر آفتاب می گوید: در نمایشگاه ساختمان، برای نخستین بار در صنعت نمایشگاهی کشور، سازه ای به ارتفاع تقریبی ۴ طبقه ساختمانی در د اخل سالن های نمایشگاه ساخته شده است؛ به جرات می توان گفت چنین قابلیتی در هیچ کدام از سایت های نمایشگاهی کشور وجود ندارد. شهر آفتاب تنها نمایشگاهی است که اتوبان خروجی شهر تهران(خلیج فارس) در مجاورت آن قرار دارد و هیچ بار ترافیکی به شهر تحمیل نمی کند. نمایشگاه شهر آفتاب تنها نمایشگاه دارای سالن‌های سرپوشیده استاندارد با ارتفاع حدود ۳۰ متر است که هر تجهیزاتی را با هر ارتفاعی می توان در آن استفاده کرد. تنها نمایشگاه در کشور هستیم که بتن آرمه در کف مجموعه نمایشگاه کار شده است. تنها نمایشگاه در کشور هستیم که سالن های آن ستون ندارد که این یکپارچگی سالن ها قابلیت طراحی را برای غرفه سازان بسیار آسان کرده است. وجود حدود ۵۰ هکتار فضای سبز در مجموعه نمایشگاه شهرآفتاب منحصر به فرد است. علاوه بر اینها، نمایشگاه شهرآفتاب دارای مترو اختصاصی است. همچنین در نمایشگاه های خاص و پر مخاطب مراجعه کنندگان با اتوبوس از ایستگاه های شاهد و حرم مطهر نیز به نمایشگاه منتقل می شوند.

تقدسی نژاد در ادامه گفت: در خصوص ارائه خدمات رفاهی، رستورانی و... به غرفه داران و بازدید کنندگان نیز در آن حجم مراجعه کننده در نمایشگاه های خودرو و موتورسیکلت نیز به خوبی پاسخگوی مردم بودیم و هیچ شکایت و اعتراضی در این زمینه نداشتیم. در بحث سرویس های بهداشتی، مسیر های دسترسی، شاتل هایی که به مردم خدمات ارائه می دهند نیز همه چیز خوب و استاندارد بود و تا کنون هیچ مشکلی گزارش نشده است. تمام این موارد نمایشگاه شهر آفتاب را منحصر به فرد کرده است که با هیچ نمایشگاهی در کشور قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب از تغییر رویکرد صنعت نمایشگاهی کشور نسبت به نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد و گفت: برای سال آینده پیشنهاد برگزاری حدود ۷۰ نمایشگاه را دریافت کردیم. این موضوع نشان می‌دهد که چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید، رویکرد صنعت نمایشگاهی و جمعیت برگزار کننده نمایشگاهی کشور به سمت نمایشگاه شهر آفتاب شده است و کسی هم دیگر نمی‌تواند جلوی این جریان را بگیرد. به هرحال این مجموعه ای که ارزش آن بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد تومان است برای مردم است و متعلق به مدیران شهرداری در این دوره یا دوره های گذشته و آینده نیست.

او از دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه به شهر آفتاب از سوی وزیر صمت در سال جاری گفت: باید از این نمایشگاه و سرمایه در راستای منافع مردم و کشور استفاده کنیم. نزدیکی به نمایشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و شهرک‌های صنعتی، قابلیت تامین برق مورد نیاز نمایشگاه خارج از شبکه نیز از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد شهر آفتاب است که توان و قابلیت برگزاری هر نمایشگاهی را در کشور دارد، بدون اینکه باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت و مشکل برای مردم شود. امسال وزیر صمت هم برای نخستین بار از نمایشگاه شهرآفتاب بازدید به عمل آوردند و مجوز بهره برداری از این نمایشگاه را به ما تقدیم کردند.

کد خبر 832578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    فقط نمایشگاه کتاب را از سال آینده انجا برگزار کنید بقیه پیش کش