"طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با افزایش میزان یارانه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲میلیون ودویست هزار ریال از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت..

کالابرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نورنیوز، طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در "طرح فجرانه" یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی میزان حمایت دولت از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲میلیون و دویست هزار ریال افزایش می‌یابد و شرط خرید ۲ میلیون ریال برای دریافت۲میلیون ودویست هزار ریال اعتبار تشویقی نیز حذف شده است.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

با اجرای این طرح دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید می شوند و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.

این برنامه از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

کد خبر 832532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 1
    سلام من از کالابرگ الکترونیک فقط از مرغ استفاده کردم و بخشی از کالا‌های اساسی به چندین فروشگاه و مغازه مجاز هم مراجعه کردم به بهانه مختلف انجام نمی دهند چرا؟ اعتراض هم می کنم هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟ بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان نظر شما با موفقیت ارسال شد
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    5 0
    بیشتر پول به جیب فروشگاه ها می رود . البته بجاش یارانه بهمن را دولت خورد
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 0
    من با کالا برگ الکترونیکی در نسیم شهر بهارستان فقط گوشت مرغ خریدم وخرید دیگرمانند 10 قلمی شامل برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات به چندین فروشگاه و مغازه مراجعه کردم ولی اما متاسفانه و به بهانه مختلف انجام ندادند.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    9 1
    واریز پول نقد بهتر از کالا برگ الکترونیکی است چون مردم دیگر سرگردان نمی شود
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    6 1
    کالا برگ الکترونیکی سوء استفاده می کنند ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات گران کردن
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    6 0
    فروشگاه‌های متأسفانه از کالا برگ الکترونیکی سوء استفاده می کنند ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات گران کردن
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    وقتی قرار نصفش پول بدی به چه درد میخوره . وقتی پول نون تو جیبت نیست چطور میشه خرید کرد
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    2 2
    بنده یک بازنشسته هستم برای خرید سبد کالای فجرانه به فروشگاههای مربوطه مراجعه کردم.فروشنده کدملی من را در سامانه کنترل و اعلام کرد یارانه تشویقی به شما تعلق نگرفته.حالا فهمیدم همه اقدامات دولت رئیسی صرفا یک شو تبلیغاتی است .چون جایی و کسی هم در خصوص علت عدم تخصیص پاسخگو نیست.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    سلام من رفتم خرید گفتن 850دولت براتون ریخته بعد گفتن 40تومن از کارتتون میریزیم به این حساب تا بشه 890بتونید خرید کنید بعد حسابم چک کردم دیدم 70برداشته برای رسیدگی به این موضوع کجا باید تماس بگیرم
  • سیروس.اصغری.اردلانی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    کالا برک بدرد بازنشستگان وایران نمی‌خورد چون این مغازه ندارد آن یکی فردا سر بزن بلکه ومدیران توان آنرا نداریم یک شهرها بگردیم تاحالا گرمکن بیاد گران بخر ولی راحت بخر