سخنگوی ارتش رژیم اسراییل در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های این ارتش در جنگ علیه غزه، با انتشار ویدئویی تاریخ گذشته مدعی شد که پیشرفت هایی برای یافتن «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه داشته است.

یحیی السنوار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی»، رژیم صهیونیستی یک ویدئوی ۴۲ ثانیه ای در حساب کاربری «آفیخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم به زبان عربی در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد.

این ویدئو فردی را از پشت نشان می دهد که با یک زن و سه کودک در جایی که به نظر می رسد، یک تونل است، راه می رود و نفر ششم آن‌ها را هدایت می کند.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره مدعی شد: در روزهای اخیر یگان های ویژه، ده ها متر از یک تونل زیرزمینی را کشف کردند و ما یک فیلم از دوربین های حماس در این تونل ها پیدا کردیم.

وی با این ادعا که تا دستگیری «یحیی السنوار» به جست و جو ادامه می دهیم، ادعا کرد: این ویدئو نشان می دهد که السنوار به همراه همسر و فرزندانش از طریق یک شبکه تونل در خان یونس با راهنمایی برادرش به یکی از مکان های امنی می رود که قبلا ساخته بود.

بر اساس این گزارش، در حالی که هاگاری تاریخ فیلمبرداری این ویدئو را عنوان نکرده است، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که این ویدئو ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) یعنی تنها سه روز پس از شروع جنگ علیه غزه ضبط شده است.

در همین راستا یکی از خبرنگاران در این کنفرانس از هاگاری پرسید: اگر این ویدئو در ابتدای جنگ گرفته شده، چه اهمیتی دارد؟ ما امروز از موقعیت و وضعیت السنوار چه می دانیم؟

سخنگوی ارتش اسرائیل از پاسخ طفره رفت و تنها مدعی شد: این اقدام نشان دهنده توانایی ما در خان یونس است و ما اطلاعات زیادی پیدا می کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی تا به امروز نتوانسته به رهبر حماس در غزه برسد و کارشناسان انتشار این ویدئوی مرموز را نشان دهنده تلاشی تبلیغاتی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی ها و تلفات این ارتش ارزیابی می کنند چرا که رژیم اسراییل تاکنون نتوانسته به اهداف خود در غزه به ویژه حذف توان نظامی حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست دست یابد.

کد خبر 832433
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Borzoo NO ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    4 0
    فعلا که یحیی سینوار در اینجا نیست. یعنی فیلم نشان میدهد که قبلا اینجا بوده و خودش اجازه داده فیلم بگیرند .اما فیلم را همان نزدیکان او گرفته اند و در یوتیوب گذاشته اند نه اسرائیل.