یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

پارک علم و فناوری شهرستان مریوان نه تنها مرکزی برای اشتغالزایی بلکه محلی برای تبادل حوزه دانش‌بنیان با کردستان عراق است.

استارت‌آپ ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین فرماندار مریوان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور با عنوان پارک علم و فناوری به تازگی در شهرستان مریوان استان کردستان کار خود را آغاز کرده‌است. یکی از برنامه‌های متفاوت در این پارک علاوه بر تولیدات دانش‌بنیان، همکاری با صاحبان ایده و دانش‌بنیان‌های کشور عراق است.»
اسماعیل احمدی در توضیح بیشتر این همکاری افزود: «به دلیل همجواری مریوان با کردستان عراق زمینه همکاری در حوزه علم و فناوری وجود دارد. کردستان عراق می‌تواند بازار مناسبی برای ایده‌های تولید شده از سوی جوانان مریوانی باشد. در حوزه آموزش و تبادل ایده بین دو طرف ایرانی و عراقی مذاکراتی انجام و قدم‌هایی برداشته شده است. عرصه دوم همکاری، صادرات خدمات است. مهندسان با تجربه مریوانی با تردد روزانه به کردستان عراق می‌توانند با صاحبان ایده‌های نو در تعامل باشند.»
احمدی مسئله تولید دانش بنیان را یکی از محورهای راهبردی اشتغال در مریوان دانست و ادامه داد: «آغاز به کار پارک علم و فناوری حائز نکات مهمی است. نخست اینکه بعد از سنندج که مرکز استان است، مریوان نخستین شهری است که در استان کردستان که مجموعه کاربردی در حوزه تولید دانش‌بنیان دارد. نکته دوم اینکه که مریوان با وجودی که در نقطه صفر مرزی واقع شده، اما شهری جوان و سرشار از نیروی نخبه و نیروی کارآمد است که توان کاربردی کردن ایده هایش را دارد.»
فرماندار مریوان این شهر را یکی از قطب‌های تولید گیم (بازی آنلاین) خواند و افزود: «گیم شوفر که مورد توجه گیم‌بازان قرار گرفته از سوی بچه‌های مریوان تولید شده‌است و نشان می‌دهد هدف گذاری در ساخت پارک علم و فناوری در مریوان چشم‌انداز روشنی دارد.»
احمدی، ساختمان پارک علم و فناوری را گره گشایی بزرگی در حوزه اشتغال به ویژه اشتغال دانش‌بنیان خواند و گفت: «افرادی که وارد بحث دانش بنیان می‌شوند نیازمند فضایی مناسب هستند و پارک فناوری این فضا را در اختیار افراد علاقه مند این حوزه قرار می دهد و زیر ساخت‌های لازم را برای استارتاپ‌ها دارد. در پارک علم و فناوری بالغ بر ۵۰ شرکت مستقر می‌شوند و هر یک از این شرکت‌ها دست کم برای ۶ نفر اشتغالزایی می‌کنند تا به امر تجاری سازی ایده‌هایشان بپردازند.»
ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور مریوان در زمینی با مساحت ۱۴۰۰ مترمربع در ۷ طبقه و با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و ۲۱ بهمن افتتاح شد.
مریوان یکی از شهرستان‌های مرزی با عراق است که در ۱۲۰ کیلومتری غرب شهرستان سنندج قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
رشد تولیدات داخلی با دستان توانمند محققان ایرانی

کد خبر 831654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha