روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: افسران ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این هفته در تشریح تحولات غزه به اعضای کنگره آمریکا گفتند که اگرچه رژیم صهیونیستی توانسته توانایی‌های رزمی حماس را کاهش دهد اما در نابودی آن موفق نبوده و تا رسیدن به این هدف خود فرسنگ‌ها فاصله دارد. 

حماس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش افزود: (رژیم) اسرائیل هنوز به هدف جنگی خود برای نابودی حماس حتی نزدیک هم نشده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ایالات متحده نوشت که دولت جو بایدن همچنین درباره اینکه هدف جنگی اعلام شده (رژیم) اسرائیل برای نابودی حماس هدفی واقع‌بینانه بوده، تردیدهایی را مطرح کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز مقامات اطلاعاتی آمریکا در کنگره این کشور پشت درهای بسته پرده از حقایق بزرگی در مورد جنگ غزه برداشتند و به قانونگذاران آمریکایی اطمینان دادند که اگرچه (رژیم) اسرائیل توانسته توانایی‌های حماس را کاهش دهد اما با نابودی آن فرسنگ‌ها فاصله دارد.

به نوشته نیویورک تایمز، در ماه ژانویه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد که اگرچه حماس از ۷ اکتبر (۲۰۲۳) تاکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از جنگجویان خود را از دست داده اما از تسلیحات کافی برای اینکه حملات خود به اسرائیل را ماه‌ها تداوم بخشد، برخوردار است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 831482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha