مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مذاکره با روس‌ها برای ساخت طرح راه آهن رشت - آستارا ادامه دارد.

خط آهن رشت-آستارا

به گزارش همشهری آنلاین، خیراله خادمی ضمن اعلام خبر بازگشت روس ها به مذاکره ساخت راه آهن رشت- آستارا، گفت: عملیات راه آهن رشت- آستارا حدود ۱۰ کیلومتر از سمت رشت و ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا از سال‌های قبل شروع شده بود و در حال انجام کار است و برای طرح جدیدی که با روس‌ها داریم ۲۰ کیلومتر تملک زمین انجام داده ایم.

وی افزود: منابع مالی از حدود ۲ ماه پیش در اختیار شرکت ساخت قرار داده شده که با آن خرید زمین‌ها انجام شود و طرف روسی طی هفته‌های گذشته قیمت پیشنهادی را ارائه کرده و در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: بر اساس توافقی که بین دو کشور امضا شده قرار است از طریق یک وام دولتی که روس‌ها در اختیار ایران قرار می‌دهند عملیات این طرح اجرا شود.

خادمی ادامه داد: سقف این وام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو بوده و در حال انجام کار کارشناسی هستیم که با ورود مجدد گروه‌های فنی روس به ایران، بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

وی با بیان اینکه طول این محور ۱۶۲ کیلومتر است و اگر منابع مالی آن تامین شود می‌توان ۵ ساله این عملیات به اتمام برسد اظهار داشت: تهیه ناوگان و روسازی این طرح از طریق روس‌ها انجام می‌شود و حدود ۵ میلیون متر مکعب مصالح خاکی نیاز داریم که در داخل استان تامین نمی‌شود به همین دلیل پیش بینی کردیم از طریق قطار به تامین مصالح بپردازیم.

کد خبر 831388
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • احمد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    3 1
    یعنی امکان کشیدن راه آهن رشت استارا که فاصله زیادی هم ندارند را به تنهایی نداریم؟!
    • Meti IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      دوست عزیز این خط راه آهن و چند جاده دیگر برای جاده ابریشم باید ساخته بشود ولی از آنجایی که روسیه درگیر جنگ اوکراین است گاهی شانه خالی می‌کند
  • ملا اسحاق جو IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 0
    روس والویت ساخت وساز؟ یا تفکر تخریب وتهدید اروپا ،کدام واجبتر ،وکدام فقط حرف؟
  • مهدی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 0
    بشین تا بسازه چغندر سبز میشه انشا اله
    • محسن IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      روسها یک مشت کمونیستن یعنی همینو نمیتونیم بسازیم !!!!
  • ممد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    خدارو شکر خدارو شکر منت گذاشتند و افتخار دادند واقعا ممنونم از لطف بیکران برادران عزیز روس
  • علی کریمی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    امریکا دشمن و همه می دونین و هواسمون هست روس از امریکا هم بدتره چون پر لباس دوستی ضربه می زنه هواسمون نیس کحا رفتند سوخو35