وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم، گفت: ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی در پی نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان در بیروت

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز - جمعه ۲۰ بهمن ماه - در بدو ورود به فرودگاه رفیق حریری بیروت در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: بعد از گذشت ۴ ماه از نسل کشی در غزه امروز شاهدیم که اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. آنچه شاهدیم به لطف مقاومت فلسطین و لبنان و منطقه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه رهبران مقاومت در فلسطین و لبنان با درایت و خردمندی عمل کردند، گفت: امروز شاهدیم مقاومت پیروز فلسطین طرح سیاسی را به اسم حماس روی میز قرار داده است. به آمریکا به صراحت گفتیم که در نسل کشی علیه غزه و کرانه باختری از رژیم صهیونیستی حمایت نکند. ما با صدای بلند از ابتدای این بحران غزه گفتیم که جنگ راه حل نیست.

وزیر امور خارجه افزود: ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو نتیجه‌ای جز شکست قطعی در پی نخواهد داشت. رژیم صهیونیستی به دنبال این است که آمریکا را همراه خود در باتلاق جنگ در خاورمیانه غرق کند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه آمریکا باید حمایت از رژیم کودک کش و نسل کش را فورا متوقف کند، تصریح کرد: حزب الله و مقاومت لبنان با درایت و هوشمندی نقش بازدارنده و تاثیرگذار خود را ایفا کرده است.

وی افزود: به همه شهدای مقاومت فلسطین و به ویژه مقاومت لبنان درود می‌فرستیم و درودهای گرم و صمیمانه ایران را به ارتش ملت و دولت لبنان ابلاغ می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه می‌دهد، ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین مقصد از سفر منطقه ای خود در صدر هیاتی سیاسی برای رایزنی با مقامات لبنانی دقایقی پیش وارد فرودگاه بیروت شد.

امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات عالی رتبه لبنان و برخی رهبران گروه‌های مقاومت منطقه دیدار و دو طرف در خصوص توقف کامل جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رفع محاصره، ایجاد زمینه لازم جهت آتش بس، کمک‌رسانی به مردم غزه و وضعیت اداره این منطقه در دوران پساجنگ تبادل نظر خواهند کرد.

بیروت اولین مقصد دور تازه سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان محسوب می‌شود و دستورکارهای مختلفی در این سفر میان دو طرف مطرح خواهد شد.

امیرعبداللهیان در این سفر که سومین سفر او به بیروت در چهار ماه گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی و همچنین حملات صهیونیست‌ها به غزه است، قرار است با مقامات عالیرتبه لبنان دیدار و درباره اوضاع منطقه و تحولات غزه به گفت‌وگو بپردازد. براساس اعلام رسانه‌ها وزیر خارجه در ادامه سفرش به منطقه به سوریه و قطر هم خواهد رفت.

کد خبر 831385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • DE ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 0
    خوب بگذارید آمریکا را غرق کند شما که باید خوشحال باشید .......
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 0
    آقای امیرعبداللهیان چقدر به لبنان علاقمند هستن! از هر سه تا سفر خارجی یکیش لبنانه🤣
    • US ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      لبنان جای خوش آب و هوا
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    دقیقا این کار را روسیه با ایران داره انجام میده