مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: با ورود دستگاه تونل‌کن اتوماتیک به شبکه حفر تونل متروی تهران، سرعت حفر تونل 15 برابر می‌شود.

محسن هاشمی، مدیرعامل مترو تهران در گفت‌وگو با همشهری گفت: قطورترین دستگاه مکانیزه تمام مقطع حـفر تونل (TBM) در تاریخ متروی کشور، برای حـفر تونل خط 7متروی تهران روز گذشته وارد کـشور شد.

او ادامه داد: دستگاه تونل کن اتوماتیک قابلیت حفر روزانه 15 متر تونل را به قطر 15/9 متر داراست. این در حالی است که در حال حاضر، پیشرفت روزانه هر جبهه کاری با روش‌های رایج به‌طور معمول حدود یک متر در روز است.

محسن هاشمی افزود: درصورت حمایت می‌توان با به‌کارگـیری همـزمان 5 دستگاه تونل‌کن اتوماتیک در تهران در تونل‌های اولویت اول، شبـکه طرح جامع ریلی تهران را در مدت 3 سال تکـمیل کرد.

خط 7متروی تهـران از ایستگاه میدان بوستان منطقـه سعـادت آباد در شمال غرب تهران آغـاز و با گـذر از میـدان صنعت و مجموعه برج و بیمارستان میلاد از حاشیه بزرگراه چمران به میدان توحید و بزرگراه نواب متصل شده و از آنجا از طریق خیابان‌های هلال احمـر، خیابان مولوی و ری به بزرگـراه شهید محلاتی رسیده و در پایان با عبور از بزرگـراه بسیج به منطقه قصر فیروزه و ورزشگاه تختی منتهی می‌شود.

این خط در امتـداد شمال غرب به جنوب شرق تهران مراکـز مهم دانشگاهـی، بیمارستانی و بازار تهـران را به مناطق مسکـونی متصل می‌کند و با تقاطـع با سایر خـطوط متـرو مانند خط 4و2 در خیابان آزادی و آذربایجـان و خط یک در میدان محـمدیه دسترسی به مناطق وسیعی از تهران را فراهم می‌کند.

کد خبر 83137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز