براساس گزارش رسانه‌های عبری، رهبران نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان دارند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، یکی از جسورترین رهبران عرب در گذشته و حال است.

سید حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عبری می‌گویند رهبران نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان دارند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، یکی از جسورترین رهبران عرب در گذشته و حال است و هیچ ابایی از آزار و اذیت و به چالش کشیدن این رژیم از نظر نظامی و رسانه‌ای ندارد. یهودا گلیکمن، خبرنگار اسرائیلی در روزنامه عبری «کیکار هاشابات» در این باره صحبت کرده است.

گلیکمن می‌گوید: رهبر حزب‌الله فردی خطرناک و با تجربه است و منافع اسرائیل را بهتر از هر دشمن دور و نزدیک می‌شناسد.

او به نقل از منابع خود در نهاد امنیتی گفت: حزب‌الله تاکنون تنها پنج درصد از نیروی خود را به کار گرفته است و همچنان برگ برنده‌هایش را نزدیک به خود نگه داشته است. سید حسن نصرالله از زمان تصدی دبیرکلی این حزب، پس از ترور شیخ عباس موسوی بیشترین تلاش خود را بر مبارزه با ارتش اسرائیل در جنوب لبنان و بمباران شمال اسرائیل با موشک‌های کاتیوشا کرد و در آن سال‌ها، سالانه تقریبا ۲۵ سرباز ارتش اسرائیل کشته می‌شدند.

این خبرنگار اسرائیلی ادامه داد: نصرالله تمام تحولات سیاسی در اسرائیل را کاملا درک می‌کند و به همین دلیل هر از چند گاهی با ترفندهایی اسرائیل را غافلگیر می‌کند. همچنین مردم ما را به خوبی می‌شناسد و حتی زندگی‌نامه رهبران اسرائیل در گذشته و حال را می‌خواند. این علاوه بر پیگیری او در شبکه‌های تلویزیونی عبری و علاوه بر آن چیزی است که درباره او در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود. نصرالله برخلاف دیگر رهبران جهان عرب به شجاعت و اصالتش معروف است و از به چالش کشیدن دشمن اسرائیلی به طرق مختلف، چه نظامی و چه رسانه‌ای، ترسی ندارد.

وی گفته است: رسایی و شیوایی سخن گفتن نصرالله با سخنرانی‌های قدرتمند و جذابیت مذهبی شدیدش که او را فردی مهربان و قادر به متقاعد کردن مردم به معتبر بودن اظهاراتش می‌کند، مشهور شده است.

یکشنبه، رسانه‌های عبری به نقل از «گابی نعمان»، شهردار شهرک شلومی که ساکنان آن به دلیل موشک‌های حزب‌الله از آنجا خارج شده‌اند، گزارش دادند: احساس من این است که همه کنفرانس‌هایی که برگزار شد، چه توسط وزیر جنگ چه سخنگوی ارتش اسرائیل موضوع‌شان ساکنان شمال نبوده است. من واقعا عذرخواهی می‌کنم اما به ارتش اسرائیل اعتماد ندارم. این ارتش در جنوب شکست خورده است و من بسیار می‌ترسم که دوباره در شمال به خصوص با حضور یک گروه بزرگ در مرزهای شمالی شکست بخورد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مصاحبه‌ای با ژنرال زیو، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق بخش عملیات در ارتش رژیم اشغالگر انجام داده بود که در آن گفته بود: در مورد نصرالله باید با احتیاط بسیار برخورد کرد زیرا صحبت درباره رهبری قوی نه تنها در لبنان، بلکه در کل خاورمیانه است.

ژنرال زیو گفت بر خلاف تصور رایج در رژیم اشغالگر، سازمان اطلاعات اسراییل اطلاعات موثق، صحیح و درستی از نصرالله ندارد. سید حسن نصرالله در محیطی زندگی می‌کند که اگر نگوییم نفوذ به آن غیر ممکن است، باید گفت که این نفوذ بسیار دشوار است.

دنی روبینشتاین، روزنامه‌نگار و شرق‌شناس اسرائیلی گفته بود: سید حسن نصرالله شخصیت بزرگی است که چشمان فلسطینی‌ها و مردم عرب را بسیار بیشتر از عبدالناصر متوجه خود کرده است. عبدالناصر شش روز در جنگ ژوئن ایستادگی کرد، در حالی که سید حسن نصرالله بیش از چهار هفته یک چهارم جمعیت اسرائیل را در پناهگاه‌ها حبس کرد.

کد خبر 830903
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha