بسیاری از شهرک نشینان صهیونیست که مانع ارسال کمک به غزه می‌شوند، شهروندان مسلح  هستند.

صهیونیست

همشهری آنلاین: «کرم ابوسالم»، جنوبی ترین گذرگاه نوار غزه و اسرائیل است که بدلیل آب و هوای بیابانی، زمستان‌های بسیار سردی دارد. اما سرمای بیابانی و زمستان سخت گذرگاه کرم ابوسالم تا کنون مانع از تجمع شهرک نشینان مسلح صهیونستی پشت این گذرگاه نشده است. چند روز پیش، گروهی از شهرک نشینان مسلح اسرائیلی که تعداد آن‌ها به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسید، با تجمع در این گذرگاه تلاش کردند تا مانعورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شوند و چند شب قبل از آن نیز گروهی از همین افراد دست به تظاهرات زده تا از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کنند. تا به امروز این تجمعات بارها تکرار شده و در همه این تجمعات صهیونیست‌ها مسلح تلاش می‌کنند تا مانع انتقال کمک به غزه شوند. روز گذشته نیز شهرک نشینان مسلح از ورود ۱۳۲ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کردند. نکته مهم در این کارشکنی‌ها آن است که این اقدامات از سوی شهروندان مسلح صهیونیست صورت می‌گیرد و این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان عادی صهیونیست، در واقع افراد نظامی هستند نه غیرنظامی.

مخالفت نژادپرستانه

مخالفت ۶۰ درصدی با کمک به غزه: نظرسنجی موسسه عبری زبان آگام حکایت از آن دارد که حداقل ۶۰ درصد از صهیونیست‌ها با کمک انسان دوستانه به غزه مخالف هستند.

جغرافیای نژادپرستی: گزارش‌های مختلفی از اعتراضات و تجمعات در مناطق مختلف اسرائیل منتشر شده که همه آن‌ها برای مخالفت با کمک به غزه برگزار شده است. تجمعات اعتراضی علیه کمک به غزه تا کنون در بندر اشدود، بندر حیفا و حتی تل آویو برگزار شده است.

کابینه نژادپرست: حتی مقامات رسمی و اعضای کابینه نتانیاهو نیز تلاش دارند تا مانع از ارسال کمک‌های انسان‌ دوستانه به غزه شوند:

«اسرائیل کاتس»، وزیرخارجه فعلی تل آویو: با ورود کمک ها به غزه به شدت مخالف هستم.

«ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی: نباید به غزه کمک ارسال شود.

«آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» و وزیر جنگ سابق: تمام گذرگاه‌های مرزی در برابر کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه بسته شود.

«لین هستینگز» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل: اسرائیل آشکارا با ارسال کمک های بشردوستانه به غزه مخالفت می‌کند.

چرا مخالفت؟

علاوه بر خوی نژادپرستی صهیونیست‌ها، دلایل دیگری نیز به عنوان علت کارشکنی صهیونیست‌ها مسلح با کمک به غزه عنوان شده و به نظر می‌رسد این مخالفت‌ها با هدف کوچاندن ساکنان غزه از این منطقه قحطی زده صورت می‌گیرد. شهردار شهرک صهیونیست‌ نشین «کدومیم»، به صورت علنی و آشکار اعلام کرده است که به عرب‌ها غذا نخواهیم داد تا آنان مجبور به مهاجرت از غزه شوند. همچنین شهرک‌نشینان به کابینه نتانیاهو پیشنهاد کرده‌اند که فلسطینی‌ها در غزه از کمک‌های بشردوستانه محروم شوند، تا کشورهای دیگر با دیدن بحران در غزه، ساکنان غزه را بپذیرند.


بیشتر بخوانید:

من را برهنه کرده و به یک خانه خرابه بردند و...

پیشنهاد یک مقام صهیونیست برای التماس کردن یحیی السنوار!


مخالفان چه کسانی هستند؟

شهروندان مسلح: شهروندان مسلح صهیونیست مهمترین کسانی هستند که مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شوند.

رشد درخواست اسلحه در اسرائیل: براساس گزارش نیویورک تایمز، پس از ۷ اکتبر(عملیات طوفان الاقصی)، حداقل ۲۶ هزار درخواست مجوز اسلحه ثبت شده و بسیاری از کسانی که قبلا هرگز به داشتن سلاح فکر نمی کردند، اکنون بدنبال مجوز اسلحه هستند.

آمار رسمی مجوز سلاح: گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که در میان جمعیت ۹ میلیون نفری اسرائیل، تقریباً ۱۵۰ هزار نفر دارای مجوز خصوصی اسلحه در سال ۲۰۲۱ بوده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۲ رشد شتابانی به خود می گیرد و فقط در این سال ۲۵۶ هزار مجوز اسلحه صادر شده است. آمار تجمیعی دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که مجوز رسمی حمل سلاح در اسرائیل احتمالا بیش از ۴۰۶ هزار مورد است. براین اساس به صورت رسمی، در حال حاضر بیش از ۴ درصد جمعیت اسرائیل دارای مجوز سلاح است. با این حال آمارهای دیگری نیز وجود دارد که مالکیت اسلحه در اسرائیل را بسیار بیشتر می‌داند، از جمله تایمز اسرائیل در گزارشی با استناد به آمار تائید شده گفته است که حداقل یک چهارم اسرائیلی‌ها مسلح هستند.

صدور روزانه ۵۰۰ مجوز سلاح: تایمز اسرائیل همچنین می افزاید که گرایش به مسلح شدن در میان شهروندان اسرائیلی پس از ۷ اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) رشد ۶ برابر به خود دیده و در حدود چهار ماه گذشته هزاران مجوز اسلحه صادر شده است. این گزارش می گوید که در حال حاضر روزانه تقریبا ۵۰۰ مجوز حمل اسلحه در مناطق مختلف اسرائیل صادر می‌شود.

آمار واقعی مالکیت اسلحه: در عین حال، آمار واقعی مالکیت سلاح در اسرائیل بسیار بیشتر از آمار رسمی مجوزها اعلام شده و برخی منابع مانند واشنگتن پست گفته است که احتمالا تعداد واقعی اسلحه‌های موجود در اسرائیل تا ۵ برابر مجوزهای صادر شده است.

دریافت آسان سلاح: در اسرائیل صحنه‌هایی از جوانانی که تفنگ‌های مسلسل را روی شانه‌هایشان انداخته‌اند، منظره‌ای رایج در خیابان‌هاست. براساس گزارش تایمز اسرائیل، روند مصاحبه برای دریافت اسلحه فقط ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و فقط تقاضای ۲۰ تا ۳۰ درصد درخواست کنندگان رد می‌شود و تقریبا ۷۰ درصد درخواست‌های خرید و حمل سلاح شهروندان تائید می‌شود.

لاپوشانی نظامی گری شهروندان

با وجود آن که آمار قابل توجهی از شهروندان مسلح در رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما سازمان مدنی GFKT که با روند فزاینده مسلح شدن شهروندان اسرائیلی مبارزه می‌کند، معتقد است که مقامات رسمی تل آویو از جمع آوری و افشای داده ها در مورد گسترش سلاح های سبک و جنایات مرتبط با اسلحه، جراحت و خسارات مسلحانه خودداری می کنند و آماری هم که منتشر می شود، گزینشی و اغلب نامشخص است و حتی در مواردی مقامات مختلف داده های متناقضی را درباره شهروندان مسلح منتشر می کنند.

کد خبر 830885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha