رئیس جمهور آمریکا در گاف جدیدی در یک سخنرانی مدعی شد اولین بار پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ در نشست گروه ۷ با «فرانسوا میتران»، رئیس جمهور اسبق فرانسه که حدود ۳۰ سال قبل از دنیا رفته، ملاقات داشته است!

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا که از مدتها قبل به خاطر ایراد صحبت‌ها و سر زدن حرکات عجیب از وی در برابر انظار عمومی، سلامت جسمی و روانی‌اش زیر سوال رفته است، بار دیگر گاف دیگری داده و در سخنرانی که روز یکشنبه خطاب به جمعیتی از مستمعین در شهر لاس وگاس ایراد کرد گفت، در دوره ریاست جمهوری‌اش دیداری با «فرانسوا میتران» رئیس جمهور اسبق فوت کرده فرانسه داشته است.

به نوشته پایگاه شبکه «فاکس نیوز»، رئیس جمهور آمریکا این صحبت عجیب را هنگامی که در این سخنرانی درباره خطرات دور دوم بالقوه ریاست جمهوری دونالد ترامپ هشدار می‌داد و برای جلب هر چه بیشتر حمایت رای دهندگان در آستانه رقابت مقدماتی روز سه‌شنبه دموکرات‌ها در ایالت نوادا تلاش می‌کرد، مطرح ساخت.

در این باره بینید:

گاف جدید و عجیب بایدن ؛ او کسی را دید که در جلسه وجود نداشت! | ببینید

جو بایدن در این سخنرانی انتخاباتی تلاش داشت ماجرای دیدارش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان اجلاس گروه ۷ در شهر کورنوال انگلیس در سال ۲۰۲۱ را تعریف کند. بایدن در جریان این سخنرانی اما فرانسوا میتران، رئیس جمهور اسبق فرانسه که در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت را با ماکرون اشتباه گرفت.

بایدن بر اساس فیلم این سخنرانی او که در فضای مجازی انعکاس پیدا کرده، اظهار کرد: «من نشسته و گفتم که آمریکا بازگشته است اما میتران که اهل آلمان، ببخشید اهل فرانسه است به من نگاهی کرد و گفت آمریکا چند وقت است که بازگشته؟»

جو بایدن همچنین در ادامه این اظهارات عجیبش گفت «صدر اعظم آلمان» از او پرسید که چطور او و به طور کلی آمریکا به این که فرضا هزاران نفر از مردم به مجلس عوام بریتانیا حمله کرده و دو افسر پلیس انگلیس را بکشند تا جلوی انتخاب یک نخست وزیر را بگیرند پاسخ خواهد داد.

فرانسوا میتران که در فاصله سالهای ۱۹۸۱ و ۱۹۹۵ رئیس جمهور فرانسه بود در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت.

بایدن در رقابت مقدماتی امروز سه شنبه حزب دموکرات در ایالت نوادا با ماریانا ویلیامسون، نویسنده‌ای که یک رقیب نمادین برای او است و چند رقیب نسبتا ناشناخته دیگر رقابت می‌کند. او در نوامبر ۲۰۲۰ در رقابت انتخاباتی ایالت نوادا با کمتر از سه درصد آرا پیروز شد. اما او همچنین در نوادا تلاش می‌کند تا از همین الان برای تبلیغات انتخاباتی اصلی که در پاییز اجرا می‌شود نظر رای‌دهندگان را جلب کند.

کد خبر 830806
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha