معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از ارائه تسهیلات چند میلیاردی به زنان کارآفرین از سوی دولت خبر داد.

انسیه خزعلی

به گزارش همشهری آنلاین، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به عملکرد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تاکنون اقدامات مهمی در این خصوص به انجام رسانده است. بند (ت) ماده ۸۰ برنامه هفتم پس از رفت و برگشت متعدد در کمیسیون‌های مجلس اصلاح شد و در نهایت مقرر شد آیین نامه یا پنجره واحد برای آن تعریف شود که به زودی در دولت مطرح و نهایی خواهد شد.

خزعلی با اشاره به صندوق ضمانت و اقداماتی که در این خصوص انجام شده است، افزود: با توجه به سهمیه که به همه استان‌ها داده شده، صندوق ضمانت فعال است و در واقع خود دولت ضامن زنان سرپرست خانوار و دهک‌های یک تا ۵ است.

وی با اشاره به کارآفرینی و کسب و کار پایدار خانواده محور که توسط معاونت امور زنان رئیس‌جمهور دنبال می‌شود، گفت: این موضوع برای زنان سرپرست خانوار به صورت ویژه دیده شده است و هم تسهیلات به آنها داده خواهد شد و هم کارآفرینان زن آنها را به مدت ۴ سال تحت پوشش قرار خواهند داد. تحت پوشش به این صورت خواهد بود که از مواد اولیه تا رساندن محصول به مصرف‌کننده، این حمایت انجام خواهد می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره اینکه چه میزان تسهیلات تاکنون توسط صندوق ضمانت پرداخت شده خاطرنشان کرد: پیش از این سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون بوده که این رقم به ۲۰۰ میلیون افزایش یافته است. اما به زنان کارآفرین سقف بیشتری از تسهیلات تعلق گرفته و با توجه به نوع کار زنان کارآفرین، ممکن است این رقم به چند میلیارد هم برسد.

کد خبر 830716
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha