مناسبت‌های مختلف مثل دهه فجر، یلدا، آستانه بازگشایی مدارس، سال نو و ‌ماه رمضان فرصت خوبی‌است برای برپایی نمایشگاه فروش و عرضه تولیدات و دست‌ساخته‌های زنان سرپرست خانوار.

غرفه محصولات زنان سرپرست خانوار

به گزارش همشهری آنلاین، گاهی هم غرفه‌هایی موقتی در اماکن عمومی مثل مترو برپا می‌شود تا این بانوان محصولاتشان را در چنین غرفه‌هایی به فروش برسانند. نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز چند سالی است برای حمایت از این قشر برگزار می‌شود. همه این‌ کارها کمک زیادی به فروش محصولات زنان سرپرست خانوار می‌کند و استقبال خوبی از این نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها می‌شود، اما موقتی بودن جایگاه‌های عرضه، باعث شده این قشر نتوانند درآمد ثابتی از این راه داشته باشند.

به همین دلیل هم مدیران شهری در واحد امور زنان شهرداری تهران تصمیم گرفته‌اند در مترو و میادین میوه و تره‌بار جایگاه‌های دائمی برای عرضه محصولات بانوان درنظر بگیرند. شهردار تهران هم به هر دو مجموعه دستور داده تا فضاهایی برای این منظور شناسایی کنند. این شناسایی انجام شده تا معلوم شود کدام میادین می‌توانند چنین فضایی را در اختیار بانوان بگذارند.

بیشتر بخوانید:

به این ترتیب سازمان میادین ۲۰فضا را در ۲۰میدان تره‌بار مشخص کرده‌است که باید در این مکان‌ها غرفه‌سازی‌ انجام شود. در حال حاضر فرایند ساخت و ساز غرفه‌ها شروع شده که پس از آماده شدن، نشانه آنها اعلام می‌شود. جدا از غرفه‌های کوچکی که گاهی اوقات برای خانم‌ها برپا می‌شود، در بیرون مترو فضاهای مناسبی برای زنان دارای کسب‌وکار فراهم شده‌است. فعلا در حدود ۱۰ ایستگاه مترو این فضا را ایجاد کرده‌اند.

آنطور که مدیرکل امور زنان شهرداری تهران می‌گویند واگذاری غرفه‌ها به خانم‌های سرپرست خانوار دوره‌ای و تقریبا رایگان است، ولی قراردادی در حد شارژ و امکانات پایه آن غرفه منعقد می‌شود تا به لحاظ حقوقی مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 825697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha