دبیر شورای امنیت ملی ایران در دیدار با همتای عراقی خود، تاکید کرد: حاکمیت ملی عراق برای نظام جمهوری اسلامی ایران محترم است و رهبری ایران همواره تاکید دارند که دو کشور روابط حسنه با عمق تاریخی طولانی دارند.

احمدیان در عراق

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از رسانه های عراق، «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به اینکه دو کشور از یک رابطه با عمق تاریخی طولانی برخوردارند و رهبری ایران همواره بر این موضوع تاکید کرده اند، افزود: همه مشکلات را می توان با گفت و گوی معنادار و سازنده حل کرد.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با اشاره به اینکه روابط بغداد و تهران متمایز و راهبردی است و دو کشور و دو ملت دوست، وجوه مشترک زیادی دارند، گفت: عراق همواره به دنبال تقویت روابط خود با همه به گونه ای است که مطابق با اصل احترام متقابل منافع مشترک کشورها تامین شود.

وی با بیان اینکه تبادل دیدارهای بین بغداد و تهران موید عمق روابط دو کشور و بیانگر توسعه روابط و دیدگاه مشترک برای تهدیدها و چالش ها است، افزود: این امر مستلزم آن است که راه حل ها مستقیم و عاری از یکجانبه گرایی باشد.

مشاور امنیت ملی عراق بیان کرد که مشارکت در گفت و گوی سازنده همه مشکلات نوظهور را حل می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، در این دیدار وضعیت کلی سیاسی و امنیتی منطقه و تقویت و تحکیم روابط عراق و ایران در همه سطوح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز دوشنبه در یک سفر رسمی یک روزه وارد بغداد پایتخت عراق شد تا درباره تعدادی از پرونده های امنیتی با مقامات این کشور گفت و گو کند.

کد خبر 830555
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha