دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: کسب 7 سهمیه المپیک در دوومیدانی یک اتفاق بزرگ برای ورزش ایران بود.

 اما ناکامی ‌بزرگ آنها به خصوص احسان حدادی باعث بروز مشکلاتی برای دوومیدانی ایران شد چه آنکه همانند گذشته و پیش از المپیک، دیگر دوندگان حقوق‌های میلیونی دریافت نمی‌کردند. پیش از المپیک اعلام شده بود که دوندگانی که در پکن حضور دارند
به نسبت رکورد‌هایی که کسب می‌کنند حقوق ماهیانه خود را دریافت می‌کنند، بر همین مبنا بود که برای احسان حدادی حقوقی معادل یک میلیون و دویست هزار تومان در نظر گرفته شد یا سجاد مرادی هشتصد هزار تومان دریافت می‌کرد. رئیس فدراسیون دوومیدانی به دنبال حضور دوندگان در رقابت‌های برون‌مرزی گفت: «در پرداخت حقوق دوومیدانی‌کاران در سال 88 تجدید نظر خواهیم کرد.»

سید مصطفی کریمی ‌می‌افزاید: «در چند هفته گذشته دوندگان در رقابت‌های جایزه بزرگ آسیا و اروپا و چند مسابقه بین‌المللی شرکت کردند که در مجموع از عملکرد آنها رضایت داریم.»

وی افزود: «موسوی در حالی رکورد خود را در مسابقات پرتاب چکش اوکراین افزایش داد که قطعا با تکرار این رکورد در بین سه نفر برتر قاره آسیا قرار می‌گیرد. جواز ورودی مسابقات قهرمانی جهانی در آلمان نیز 75 متر است که امیدواریم موسوی بتواند به این رکورد دست یابد.»

رئیس فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: «برادران صمیمی ‌نیز در مسابقات آلمان نتایج خوبی داشتند و هر دو مجوز ورودی مسابقات جهانی برلین را کسب کردند و قطعا با این رویه، سکوهای اول و دومی ‌آسیا متعلق به ایرانی‌ها است اما برای مسابقات جهانی تنها اجازه اعزام دو نماینده در پرتاب دیسک را داریم که باید بعد از بهبودی احسان حدادی یک مسابقه انتخابی بین این سه نفر بگذاریم.»

وی با ابراز رضایت از عملکرد لیلا رجبی در مسابقات جایزه بزرگ آسیا ادامه داد: «هر چند وی رکورد خودش را در این دیدارها تکرار نکرد اما با همین شرایط ما در پرتاب وزنه زنان آسیا جایگاه خوبی را داریم و بعد از دو پرتابگر چینی در آسیا به کسب مدال امیدواریم.»

کریمی‌تصریح کرد: «سجاد مرادی هنوز کارهای سرعتی را شروع نکرده اما عملکرد خوبی داشته. نودهی هم هرچند در اولین مسابقه برون‌مرزی‌اش شرکت کرده بود اما در این دیدارها، افت محسوسی داشت؛ حسین زاده نیز عملکرد خوبی نداشت.» وی با بیان اینکه فصل رقابت‌های دوومیدانی آغاز شده است، گفت: «هرساله رکوردهایی برای افزایش یا کاهش حقوق دوندگان مصوب می‌شود که هرکس در این چارچوب عمل کند از فدراسیون حقوق خواهد گرفت. در کنار آن در سال جدید در برخی پرداخت‌های حقوق دوومیدانی‌کاران تجدید نظر خواهیم کرد.»

رئیس فدراسیون دوومیدانی به برخی تغییرها در پرداخت‌های سال 88 اشاره و خاطرنشان کرد: «حقوق صمیمی‌ها همراه مربی‌شان قطعا افزایش خواهد یافت. در کنار آن حقوق ماهیانه نودهی نیز افزایش نسبی می‌یابد. پرداخت ماهیانه امین حسین‌زاده رهبر نیز بررسی خواهد شد اما حقوق بوعذار به دلیل کاهش محسوس رکوردهایش در چند ماه گذشته موردتجدید نظر  قرار گرفته  و کاهش چشمگیری خواهد داشت.»

کریمی‌ در پایان تصریح کرد: «حقوق معوقه دوندگان در ماه‌های بهمن و اسفند از سوی فدراسیون تامین اعتبار و ظرف چند روز گذشته به آنها پرداخت شده است.»

هر دونده تنها در یک ماده مسابقه می‌دهد

نخستین مرحله‌ رقابت‌های لیگ دوومیدانی باشگاه‌های ایران در حالی در روزهای 28 و 29 خرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود که احتمال دارد تیم‌های قدرتمندی نسبت به سال گذشته در آن شرکت کنند. ایرج حصیبی مسئول کمیته‌ مسابقه‌های فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد:‌ «درست است که هنوز وضعیت تیم‌ها مشخص نیست، اما فکر می‌کنم امسال تیم‌های بهتری در لیگ حاضر شوند چرا که تیم‌های خوبی همچون سایپا به لیگ اضافه شده و هم اکنون در حال یارگیری هستند. همچنین در سال جاری حداقل ورزشکاران یک تیم پنج نفر خواهد بود و این مسئله هم کیفیت مسابقه‌ها را افزایش می‌دهد. این در حالی است که ما سال پیش حتی تیم‌هایی داشتیم که تعداد بازیکنان‌‌شان به 5 نفر هم نمی‌رسید در این شرایط من فکر می‌کنم بیش از 25 تیم در رقابت‌های امسال شرکت کنند.»

وی در مورد شرایط مسابقه‌های لیگ در سال جاری خاطرنشان کرد: «مسابقه‌های جوانان امسال در 28 خردادماه و بزرگسالان در 29 خرداد خواهد بود، البته ورزشکاران شرکت‌کننده در ماده‌ ده گانه  طی دو روز مسابقه می‌دهند، به غیر از این، هر 24 رشته برای همه ورزشکاران در دو روز برگزار می‌شود. نکته این است که هر ورزشکار می‌تواند تنها در یک ماده شرکت کند.»

حصیبی در مورد محل برگزاری مسابقه‌ها نیز خاطرنشان کرد: «این مسابقه‌ها در ورزشگاه بازسازی شده تختی برگزار می‌شود. پیست آن جدید است و امیدواریم مسابقه‌های خوبی را در مشهد برگزار کنیم. در دوره‌ گذشته این رقابت‌ها در سال 1387، بیش از 300 ورزشکار در پنج مرحله با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم نفت تهران عنوان قهرمانی را کسب کرد.» مسابقه‌های امسال با تاخیر یک ماهه نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.

کد خبر 83050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز