وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را به دلیل «اظهارات غیرقابل قبول» احضار خواهد کرد.

سفارت اسرائیل در مسکو

به گزارش همشهری آنلاین، «سیمونا هالپرین» سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه به دلیل آن‌که موضع سیاست خارجه روسیه را در یکی از مصاحبه‌هایش با روزنامه روسی «کامرسانت» به اشتباه عنوان کرده بود، قرار است به وزات خارجه این کشور احضار شود.

سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه طی این مصاحبه گفته است: رئیس‌جمهور روسیه بارها خاطرنشان کرده که امنیت اسرائیل یعنی منفعت استراتژیک روسیه. متاسفانه اسرائیل پس از هفتم اکتبر این اصل را مشاهده نکرده است. روسیه حملات حماس به اسرائیل را با تاخیر چشمگیری محکوم کرد و مسکو هنوز حماس را به عنوان «جنبش تروریستی» به رسمیت نشناخته است و برعکس، دائما با نماینده‌های آنها جلساتی را برگزار می‌کند.

وی همچنین با اتهام‌زنی به ایران ادعا کرد: «روسیه اقدامات تحریک‌آمیز ایران و مشکلاتی را که حوثی‌ها (انصارالله) برای آزادی دریانوردی در دریای سرخ ایجاد کرده‌اند، در شورای امنیت سازمان ملل محکوم نکرده است. مسکو هم‌چنین با آفریقای جنوبی که پرونده مضحکی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری تشکیل داده، احساس همبستگی می‌کند.»

خبرگزاری تاس می‌گوید که علاوه بر سایر انتقاداتی که به این سفیر وارد شده، هالپرین نسبت به تلاش‌های مسکو برای کمک به آزادی اسرا «بی‌احترامی» کرده است.

کد خبر 830482
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha