«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و هیأت همراه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی و موسی ابومرزوق

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این دیدار، تحولات مربوط به منطقه غرب آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، ابو مرزوق در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت غزه و ادامه حملات ددمنشانه صهیونیست ها که با مقابله شجاعانه رزمندگان جنبش مقاومت متحمل خسارت های سنگینی گردیدند، ارائه نمود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ضمن ستایش از مقاومت و بردباری مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی، بر ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و جنبش مقاومت و همچنین مسئولیت جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل در متوقف ساختن جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی و کمک به مردم ستمدیده غزه تأکید کرد.

پیش از این منابع خبری روس از سفر ابومرزوق به مسکو خبر داده بودند. این سفر، دومین سفر ابومرزوق به مسکو بعد از عملیات طوفان الاقصی محسوب می شود. ابومرزوق در سفر نخست به مسکو با علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران که در روسیه حضور داشت، نیز دیدار و گفت و گو کرده بود.

خبرگزاری تاس پیش از این نوشت: میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین‌الملل حماس از این جنبش درخواست کرد تا اسرا را آزاد کند.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره این دیدار که در مسکو انجام شد، اعلام کرد: طرف روسی بر لزوم آزادی فوری غیرنظامیان از جمله سه تبعه روسی تاکید کرد.
بر اساس این بیانیه، در این دیدار توجه ویژه‌ای به مناقشه فلسطین و اسرائیل و بحران انسانی در نوار غزه شد.

در این دیدار هیات حماس اشاره کرد که جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین و مردم منطقه، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
این هیات بر حق مردم فلسطین برای دستیابی به آزادی و بازگشت به سرزمین خود و حق آنها برای مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی با تمام شیوه‌ها و ابزارهای موجود تاکید کرد.
بوگدانوف نیز موضع کشورش را حمایت از حقوق مردم فلسطین اعلام کرد و افزود: مسکو برای تماس با طرف‌های مربوطه جهت دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کند.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و هفتمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون بیش از ۲۴ هزار شهید در پی داشته است رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

کد خبر 826335
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha