گروه شهری: شهرداری تهران به نوسازان بافت‌های فرسوده، تراکم، وام و معافیت 3 ساله عوارض می‌دهد.

بر این اساس، کسانی‌که در بافت فرسوده منزل مسکونی خود را نوسازی کنند طبق مصوبه شورای شهر یک طبقه تراکم تشویقی خواهند گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، همچنین صدور پروانه ساختمانی مسکونی در بافت‌های نوسازی‌شده نیز به دستور شهردار تهران رایگان خواهد بود و نوسازان در زمان پایان کار از معافیت 3ساله پرداخت عوارض نوسازی برخوردار خواهند شد.

به گزارش همشهری، دیروز فریدون درویش‌زاده در یک مصاحبه مطبوعاتی خبرداد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان عمران و بهسازی، وام بدون سپرده امسال تا سقف 14 میلیون تومان با بازپرداخت 15 سال به صاحبان ساختمان مسکونی در بافت فرسوده که اقدام به نوسازی منزل خود کنند نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: این وام با حداقل کارمزد که معادل 12‌درصد است به افرادی که توسط سازمان نوسازی به بانک معرفی می‌شوند، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیش‌بینی کرد که امسال نوسازی حدود 20 هزار واحد مسکونی فرسوده توسط ساکنان آن آغاز شود.

درویش‌زاده که به مناسبت امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان نوسازی و کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، درباره هدف امضای این قرارداد گفت: پیش‌بینی می‌شود با کمک سرمایه‌گذاران، حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در بافت فرسوده آغاز کنیم.

ضمن اینکه امسال شهرداری تهران به‌منظور حضور گسترده انبوه‌سازان سراسر کشور در نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده نیز 700 میلیارد تومان منابع اختصاص داده است.

وی همچنین به عرضه اوراق مشارکت اشاره کرد و ادامه داد: با موافقت بانک مرکزی و وزارت کشور، 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه خواهد شد که هم‌اکنون در حال انتخاب بانک‌های عامل هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: علاوه بر اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در پروژه‌های نوسازی تشکیل شده، از ظرفیت‌های قانونی بورس نیز در این باره استفاده خواهد شد.

درویش‌زاده 20 درصد پروانه‌های صادر شده در ساخت و ساز را مربوط به بافت فرسوده دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال برای نوسازی2 میلیون متر مربع در بافت فرسوده پروانه صادر شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به نامه شهردار تهران به رئیس‌جمهوری درخصوص افزایش سود 16 درصدی اوراق مشارکت به 18 درصد گفت: ما منتظر نظر دولت در افزایش سود اوراق مشارکت نمی‌مانیم و با ظرفیت‌های موجود و سیاست‌های تشویقی کار را دنبال می‌کنیم.

امضای تفاهمنامه سازمان نوسازی با کانون سراسری انبوه سازان

ازآنجایی که به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی، سیاست جدید شهرداری تهران درزمینه نوسازی بافت‌های فرسوده جذب سرمایه‌گذار است، به همین منظور دیروز تفاهمنامه‌ای با کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران به امضا رسید.

براساس این تفاهمنامه، سازمان نوسازی شهر تهران موظف است مناطق فرسوده شناسایی شده در سطح شهر را جهت نوسازی و بازسازی به کانون سراسری انبوه‌سازان معرفی کند.

براساس این گزارش، مدیریت طراحی‌ها و امور مهندسی در تمامی مراحل، مدیریت تامین مالی پروژه اعم از استقراض از نظام بانکی یا به‌کارگیری ابزارهای مالی و بهره‌گیری از سرمایه‌های خارجی، ایجاد تسهیلات برای ساکنان و ساماندهی امور مرتبط، پشتیبانی سرمایه‌گذاری و مسئولیت در تمام بخش‌ها با مکانیسم بیمه، به‌کارگیری حداکثری از دانش و فناوری‌های نوین در امر مدیریت و طراحی اجرای ساختمان، پایین آوردن هزینه‌های دوران بهره‌برداری پروژه از مسیر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کم کردن بار مرده ساختمان براساس ملزومات مقررات آیین‌نامه 2800 زلزله در ایران، بخشی از تعهدات کانون در این تفاهمنامه است.

کد خبر 83041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز