از همان اواسط پاییز که پیش‌بینی‌های هواشناسی درست از آب درنیامد و هر چقدر منتظر شدیم خبری از باران نشد، باید می‌دانستیم که سال آینده بهار و تابستان کم‌آبی پیش رو داریم.

استخر

به گزارش همشهری آنلاین، حالا هم که زمستان به نیمه رسیده، باز هم بارش‌ها آنقدر کم بوده که همچنان آمار ذخایر آبی سدها به‌ویژه در استان تهران پایین است و مسئولان نگران کم‌آبی سال آینده هستند.

استاندار تهران هم در همین راستا به تازگی گفته که اگر مردم در ماه‌های آینده با کمبود آب مواجه شوند و نیازمندی‌های طبیعی را نتوانند جبران کنند، طبعا اولویت این است که مکان‌هایی که جنبه تفریحی دارند و جزو نیازمندی‌های اساسی و حیاتی برای مردم نیستند در معرض تعطیلی قرار ‌گیرند.

منظور از این مکان‌ها هم استخرها و پارک‌های آبی هستند که قاعدتا مصرف آب بالایی دارند و در شرایط بحرانی در اولویت تعطیلی قرار می‌گیرند. آقای استاندار هم معتقد است که می‌توانیم فرصت استفاده از استخرها را به زمان دیگری موکول کنیم.

این شرایط برای کسانی که به‌طور حرفه‌ای شنا می‌کنند حتما سخت خواهد بود اما گویا چاره‌ای نیست و آنها هم مجبورند بین آب خوردن و شنا کردن یکی را انتخاب کنند! با این حال می‌توانیم امیدوار باشیم که اواخر زمستان و بهار بارندگی‌ها افزایش پیدا کند تا از شر خشکسالی نجات پیدا کنیم و کار هم به تعطیلی استخرها نکشد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 830278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha