خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «هک شدن انی دسک» تا «افزایش ۴برابری آزمایش فناوری خودران خودروها به وسیله اپل» را اینجا بخوانید.

فناوری

نرم افزار «انی‌دسک» هک شد

انی‌دسک اعلام کرده است اطلاعات ۱۷۰ هزار مشتری این شرکت در یک حمله نفوذ افشا شده است. این شرکت از کاربران خواسته است سریعاً رمز عبور خود را در سایت anydesk.com تغییر دهند. انی‌دسک اعلام کرده این حمله سایبری منجر به سرقت کلیدهای خصوصی یا رمزهای عبوری شده است که می‌توان از آنها برای دسترسی به دستگاه‌های کاربر نهایی استفاده کرد.

جشن ۶ میلیونی شدن فیبر نوری به زودی برگزار می شود

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات: اکنون بیش از ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند. با ورود داده‌های جدید در داشبورد برخط این طرح، تعداد از ۶ میلیون پوشش عبور خواهد کرد و به‌زودی جشن ۶ میلیونی شدن را برگزار می‌کنیم.

۴

برابر

براساس سوابقی که توسط اپل به یک آژانس کالیفرنیایی ارائه شده است، ظاهرا این غول فناوری سال گذشته میلادی آزمایش‌های خود در زمینه فناوری خودران خودروها افزایش داده و در مقایسه با سال ۲۰۲۲، مسافت آزمایش‌شده با این سیستم در جاده‌های عمومی را تقریباً چهار برابر کرده است. همچنین نسبت به سال ۲۰۲۱ این میزان بیش از ۳۰ برابر افزایش یافته است.

۷۷

درصد

داده‌های جدید آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی(WHO) افزایش چشمگیر ابتلا به انواع سرطان تا سال ۲۰۵۰ را پیش‌بینی می‌کند. براساس برآوردهای جدید این آژانس، میزان جهانی ابتلا به سرطان در سال ۲۰۵۰ به ۳۵ میلیون نفر می‌رسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون نفر مبتلا به سرطان در سال ۲۰۲۲، افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 830220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha