امروز (15 بهمن) رویداد امید و افتخار اختصاص به آیین جمع آوری و هدایت آب های سطحی سرشاخه اکباتان داشت که معاون فنی و عمران شهردار تهران در این مراسم گفت: «شرکت خاکریز آب این امکان را دارد که طی 2 سال آینده کارهای عقب‌مانده را انجام دهد و ۱۵۰ کیلومتر شبکه آبهای سطحی باقی مانده را به شهر تحویل بدهد.»

هادی حق بین

به گزارش همشهری آنلاین، افتتاح پروژه جمع آوری آبهای سطحی سرشاخه اکباتان سبب جمع آوری آبها به گستردگی 870 هکتار می شود. هادی حق بین با بیان این مطلب تاکید کرد: « افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در این محدوده (میدان آزادی، شهرک‌های پرجمعیت و مسیر بزرگراهی شهید لشگری و آیت الله سعیدی و ...) از نکات مهم اجرای این پروژه است.»

او با بیان این که طبق برنامه باید سالانه ۱۰ کیلومتر کانال را احداث کنیم ولی این حجم برنامه ما برای دو سال است، تاکید کرد: «از شورای شهر درخواست می‌کنیم در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شرکت خاکریز آب توجه ویژه داشته باشد.»

حمیدرضا نجاری، مدیرعامل خاکریز آب هم گفت که شهرداری به خود واجب می دید که این منطقه از حیث شهری پوشش داده بشود تا کوچک ترین اتفاقی برای شهروندان ایجاد نشود. شرکت خاکریز آب تا امروز ۴۰۰ کیلومتر شبکه آب سطحی احداث کرده و باید ۱۵۰ کیلومتر دیگر را به این شبکه اضافه کند.

او با اشاره به این که ۸۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده است عنوان کرد: «پروژه سرشاخه اکباتان در حوزه اب‌ریز اکباتان ۸۰۰ هزار هکتار مجموعا مساحت دارد و بیش از بر ۱۴۰ هزار خانوار را پوشش می دهد. پروژه از خیابان نفیسی آغاز شده و با ۴۰۰ متر طول تا میدان آزادی با ایجاد کانال سنتی انجام شده است.»

کد خبر 830099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha