یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
۱ نفر

سرپرست محصولات سامسونگ در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها بر سر واقعی یا ساختگی بودن تصاویر در تلفن‌های این شرکت می‌گوید که همه عکس‌ها ساختگی هستند.

گلکسی اس 24

به‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک، اخیرا ادعاهایی درباره این موضوع مطرح شده است که دوربین‌های تلفن‌همراه سامسونگ تصاویر ساختگی هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارند. دراین‌میان، پاتریک چومت، یکی از مقام‌های سامسونگ، اخیراً به TechRadar گفته است:

سال گذشته ویدئو بسیار زیبایی از مونتاژ تصویر مرکز براونلی منتشر شد. همه می‌گفتند: «آیا این عکس مصنوعی است؟ یا واقعی است؟» بحث‌هایی برسر این موضوع شکل گرفت که تصویر واقعی چیست. درواقع، هیچ چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد.

هر زمان که از سنسورهایی برای ضبط چیزی استفاده می‌کنید و آنچه می‌بینید، تولید می‌کنید. این یعنی هیچ تصویر واقعی‌ای وجود ندارد. تصویر واقعی را با گفتن «این عکس را گرفتم» می‌توانید تعریف کنید؛ اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی زوم و فوکوس خودکار و صحنه استفاده کرده باشید، آیا واقعی است؟ یا همه‌چیز فیلتر است؟

عکاسان ممکن است به این ایده که عکس «هیچ معنایی ندارد» اعتراض کنند؛ اما چومت با گفتن این نظریه می‌خواهد نکته‌ای را بیان کند: عکس واقعاً چیست؟ این سؤالی است که خبرگزاری‌هایی مانند The Verge و The Vergecast سال‌هاست به‌منظور یافتن راه‌حل‌هایی برای تولید تصاویر نهایی تلفن‌همراه با ترکیب چندین فریم از دوربین‌های مختلف و تکنیک‌های دیگر را بررسی می‌کنند.

امروزه با ظهور هوش مصنوعی مولد بحث واقعی یا ساختگی بودن عکس‌ها به اوج خود رسیده‌ است. گلکسی S۲۴ و گلکسی S۲۴ اولترا سامسونگ جدیدترین تلفن‌هایی هستند که این ویژگی را به بازار عرضه کرده‌‍اند.

بیشتر بخوانید:

اگرچه دیدگاه چومت عمیق‌تر از جمله کلیشه‌ای «هیچ‌چیز واقعی نیست، همه‌چیز ساختگی است» است، او به TechRadar گفته که این صنعت به قانون‌گذاری نیاز دارد و دولت‌ها حق دارند نگران باشند. دراین‌بین، سامسونگ نیز قصد دارد در این زمینه به آن‌ها کمک کند.

درحال‌حاضر، چومت می‌گوید استراتژی سامسونگ این است که به دو نیاز مهم مشتریان پاسخ دهد: روشی برای ثبت «لحظه» و روشی برای ساختن «واقعیتی جدید». او می‌گوید هر دو از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ اما دومی برای اطمینان از اینکه مردم متوجه تفاوت می‌شوند، واترمارک و نشان و داده‌های اضافی دارد.

کد خبر 830041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha