رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور معتقد است که در عرض 24 ساعت به 15 هزار نفر امدادرسانی شده است.

امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین، بابک محمودی به همشهری می گوید: «آخرین امدادرسانی عصر شنبه (14 بهمن) در گلبهار مشهد صورت گرفت که قریب به هزار خودرو در برف و بوران گرفتار شده بودند. زیرا مردم به صورت خانوادگی در شرایط جوی نامناسب به پیست اسکی مراجعه کرده بودند که خوشبختانه عملیات امدادرسانی به خوبی انجام شد. البته برخی از خودروها همچنان گرفتار برف هستند، اما مردمی که به پیست اسکی رفته بودند، همگی سالم هستند و به خانه برگشته اند. حالا در دو سه روز آینده با کمک راهداری رهاسازی خودروها صورت می گیرد.»

او معتقد است که بی توجهی به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور باعث بروز حادثه می شود. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تاکید می کند: «مشکل اصلی بی توجهی به هشدارها است. سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح نارجی و قرمز صادر می کند، اما بی توجهی به آن سبب به وجود آمدن حادثه می شود. امیدوار هستم که مردم در شرایط جوی نامناسب نسبت به مسئولیت اجتماعی خود بیشتر دقت کنند و خودشان و خانواده های خود را در معرض خطر قرار ندهند.»

کد خبر 830002
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمود IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    6 1
    فقط بلدند باعث دردسر بشوند وقتی هواشناسی هشدار داده ، چه غلطی میکنید داخل خونه هاتون بشینید میخواهید عکسهاتون رو داخل فضای مجازی بزارید
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 1
    از بس هوا شناسی دروغ گفته مردم باور نمی کنند ودیگه اینکه از بس برف ندیده شدیم