امدادرسانی به کوهنوران و گردشگرانی که در پیست اسکی شیرباد خراسان رضوی از روز گذشته (جمعه ۱۳ بهمن) گرفتار برف و کولاک شدند، ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امشب (شنبه ۱۴ بهمن) مسیر تردد پیست اسکی بازگشایی شود.

اسکی

به گزارش همشهری آنلاین رئیس اداره عملیات امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «حدود ۲هزار نفر روز گذشته (جمعه ۱۳ بهمن) در محل پیست اسکی شیرآباد حضور داشتند که با آغاز بارندگی و بارش برف جاده‌ها مسدود و گردشگران گرفتار برف و کولاک شدند. از ساعات اولیه امدادرسانی به افراد آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.»
مصطفی ذاکر افزود: «پیش‌بینی می‌شود تا پایان امشب (شنبه ۱۴ بهمن) مسیر برای عبور گردشگران بازگشایی شود.»
ذاکر درباره عملیات امداد و نجات گفت: «با شروع بارش برف و مسدود شدن مسیر تردد حدود ۵۰۰ نفر در پیست اسکی ماندگار شدند و شب گذشته را آنجا گذراندند. ۷۰۰ نفر هم در مسجد و حسینیه روستای دولت‌آباد اسکان داده‌شدند. لغزندگی مسیر هم باعث گرفتار شدن تعداد زیادی خودرو شد.»
ذاکر با اشاره به اینکه به همه افراد اقلام امدادی و خوراکی رسید، افزود: «بیش از ۳۰۰ کوهنورد و گردشگر دیگر نیز در مسیر بازگشت گرفتار در برف و کولاک شدند که برای نجات آنها با توجه به وخامت شرایط نیروهای سپاه و ارتش نیز در کنار نیروهای هلال احمر و راهداری در تلاش برای دسترسی به این افراد هستند.»
ذاک یادآور شد: «شهروندان به توصیه‌های هواشناسی توجه چندانی نداشتند و بدون تجهیزات لازم برای خودرو به پیست رفتند و با بارش برف غافلگیر شدند.»
پیست اسکی شیرباد در شهرستان گلبهار، استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد، ۱۸ کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر در بزرگراه مشهد به گلبهار راه است. مسیر این پیست از دولت‌آباد تا پیست، مسیری کوهستانی و شوسه است.

بیشتر بخوانید:
برف سنگین، ۱۰۰۰ نفر را در این پیست اسکی زمین‌گیر کرد | بارش ۲ متری برف باعث هجوم اسکی بازان شد

کد خبر 829890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha