استاندار تهران گفت: تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آنها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند.

فخاری

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا فخاری در نشست خبری امروز(شنبه) در خصوص تعداد اتباع خارجی در استان تهران گفت: اتباع مهمانان موقت ما هستند و در سال‌های گذشته آنها زندگی خوبی در کنار شهروندان ایرانی داشته و دارند. امروز نیز یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر اتباع مجاز در استان تهران ثبت‌نام و شناسایی شده‌اند که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مشغول فعالیت هستند.

او اضافه کرد: در برخی شهرها با توجه به ویژگی‌ شهرها حضور اتباع در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی موثر بوده و شاهد فعالیت آنها هستیم. تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آنها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند.

فخاری تأکید کرد: بی‌تردید اتباع غیرمجاز جایی برای ماندن نخواهند داشت و رد مرز آنها قاطع انجام خواهد شد.

ضرورت صرفه جوی و مدیریت مصرف آب
استاندار تهران در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به اهمیت موضوع کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف افزود: روزانه سه میلیون متر مکعب در شهر تهران مصرف اب داریم و به دلیل ناکافی بودن بارش ها کمبود آب داریم و باید مصرف را مدیریت و اولویت بندی کنیم حتی برخی استخرها باید تعطیل شود؛ آبی که با هزینه زیاد برای مصرف شرب می آید باید اولویت بندی شود و قرار نیست برای نشاط یک روز در هفته آن را از بین ببریم.

وی افزود: اولویت ما مصرف عام مردم از آب به ویژه آب شرب است و نباید به گونه ای رفتار شود که راهکارهای دیگر را استفاده کنیم. بازچرخانی آب مهم است و باید آب شرب با آب صنعتی را جداکنیم و این موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
فخاری در عین حال تاکید کرد: تامین آب درحال مدیریت است و فعلا بحران در موضوع آب نداریم هم از طریق سدها و هم از طریق چاه ها آب را تامین می کنیم اما باید مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 829856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha