شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌دنبال خرید سگ‌های آموزش دیده عمدتا از نژاد مالینو از کشورهای هلند و آلمان است.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: روزنامه عبری‎ زبان یدیعوت آحرونوت نوشته در پی شکست سگ‌های گردان اوکتز (Oketz) ارتش اسرائیل در انجام مسئولیت‌هایشان، تل‌آویو به‌دنبال خرید سگ‌های آموزش دیده از اروپا برای استفاده در جنگ غزه است.

روزنامه فلسطین کرونیکل نوشته، ارتش اشغالگر قدس ادعا می‌کند که گروه‌های مقاومت از سگ‌های تربیت شده در جنگ غزه استفاده می‌کنند اما تاکنون شواهدی که این ادعا را ثابت کند منتشر نشده است. با این حال روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشته،‌ از آنجایی که سگ‌های گردان اوکتز ارتش اسرائیل نتوانسته‌اند وظایف خود را با موفقیت انجام دهند،‌ مدیر تدارکات در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌دنبال خرید سگ‌های آموزش دیده عمدتا از نژاد مالینو از کشورهای هلند و آلمان است. از هفتم اکتبر تاکنون هزاران حیوان در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده است.

گردان اوکتز ارتش صهیونیستی

گردان اوکتز ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۴ در پایگاه سرکین تاسیس شد. این واحد با ۱۱ قلاده سگ استخدام شده شروع به کار کرد و اکنون صدها سگ ترتیب شده در اختیار دارد. کار این واحد در دهه‌های هفتاد و هشتاد به صورت مخفیانه آغاز شد و در سال ۱۹۸۸، پس از یک عملیات در جنوب لبنان به طور رسمی اعلام شد.

روزنامه زبان یدیعوت آحرونوت با اشاره به اینکه اوکتز در زبان عبری به معنی گاز گرفتن است، نوشته:‌ توله سگ‌هایی که از مزارع تخصصی بلژیک و آلمان آمده‌اند، در سن 6 ماهگی به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) آورده می‌شوند و پس از ارزیابی توسط کارشناسان، با هزینه حدود 10 تا 15هزار دلار برای هر توله سگ خریداری می‎شوند. توله سگ‌ها حدود یک سال یک دوره تربیتی را با هدف بهبود استفاده از حس بویایی می‌گذرانند و پیش از استفاده در گردان اوکتز، یک سال را در شاخه‌های دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نیروهای آموزش می‌بینند.

کد خبر 829846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha