سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بیانیه امروز وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی جاسوسان موساد در 28 کشور که در طلیعه دهه فجر و ایام چهل و پنجمین سالگرد پروزی انقلاب اسللامی صادر شد، جلوه‌های جدیدی از توانمندی‌های این وزارت‌خانه را عیان کرد.

وزارت اطلاعات

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شناسایی تعداد قابل توجهی از جاسوس‌های موساد در ۲۸ کشور جهان ‌خبر داد. برای تحلیل و بررسی این موضوع با ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شواری اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تجلی توانمندی مهم وزارت اطلاعات ایران

عمویی در ابتدا گفت: بیانیه امروز وزارت اطلاعات که در طلیعه دهه فجر و ایام چهل و پنجمین سالگرد پروزی انقلاب اسللامی صادر شد، جلوه‌های جدیدی از توانمندی‌های این وزارت‌خانه را عیان کرد. دستگاه‌های امنیتی در دنیا برای تأمین امنیت ملی خودشان اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند اما شاید مهم‌ترین بخش کار آن‌ها مربوط به فعالیت‌های ضدجاسوسی است، چرا که با نیروهای کارکشته سرویس‌های دولت‌های دیگر در این وضعیت درحال تقابل هستند.

به رخ کشیدن قدرت وزارت اطلاعات

وی افزود: امروز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ابراز داشت که توانسته است گروه‌ها و شبکات وابسته به رژیم صهیونیستی اسرائیل را در 28 کشور جهان زیر رصد و شناسایی خود ببرد و همین موضوع نشان داد که تا چه حدی توانمندی‌های نیروهای این وزارت، در شناسایی، رصد و مقابله با این گروه‌های جاسوسی بالا و قابل توجه است. مسأله مهم این است که در دنیا سرویس‌های اطلاعاتی با هم در ارتباط هستند، وقتی وزارت اطلاعات توانسته است شبکات جاسوسی اسرائیل را در کشور ثالثی شناسایی کند هم نشان‌دهنده اعتمادی است که به این دستگاه امنیتی ایران از سوی کشورهای جهان شده است و در اعتمادسازی به ایران نقش برجسته‌ای دارد. هم از آن سو شمه‌ای از ظرفیت و توانمندی‌های وزارت اطلاعات را به رخ دیگران می‌کشاند که می‌تواند امنیت مردم جوامع دیگر را هم حفظ کند.

رژیم صهیونیستی دشمن اصلی منطقه است

او بیان کرد: لذا بیانیه امروز یک پیام مهم بود که مخاطب آن هم عموم مردم را در برمی‌گیرد، هم کسانی که در مسائل امنیتی فعال هستند. مطالبی که در این بیانیه درباب چگونگی روابط سرویس‌های جاسوسی اسرائیل آمده است به خوبی بیانگر این است که رژیم صهیونیستی دارای یک ماهیت اخلالگر در منطقه است تا بتواند منافع صهیونیسم بین‌الملل را در مواضع مختلف جهان تأمین نماید. این اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در تبادل‌های اطلاعاتی نمایانگر ذات تجاوزگر رژیم صهیونیستی است. نباید از یاد برد که اسرائیل نه فقط دشمن ما، بلکه دشمن و اخلال‌گر کل منطقه است و حتی از دوستان خودش هم جاسوسی می‌کند. پرونده‌هایی در فضای مجازی از جاسوسی اسرائیل نسبت به آمریکا علنی گشته است که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها برای پیشبرد اهداف مخرب خود به هیچ حد و مرزی باور ندارند.

دستگاه امنیتی با قدرت کار خود را انجام می‌دهد

عمویی گفت: دستگاه امنیتی کشور در سال‌های اخیر به شکل حرفه‌ای و با قدرت مضاعف اهداف خود را پیش گرفته است و اگر گاهی برخی موارد نقض امنیت را می‌بینیم باید دانسته شود که آن‌ها جزئی کوچک از ده‌ها اقدام تروریستی و ضدامنیتی هستند که از سوی دشمنان ما صورت می‌گیرد.

کد خبر 829652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha