رئیس اسبق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با بیان اینکه جنگ در غزه پایان یافت و آتش‌بس ممکن است پنج یا شش سال ادامه داشته باشد، تاکید کرد: با این وجود حماس همچنان در قدرت می‌ماند.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سما نیوز، «کرمی گیلون» در گفت و گو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس در این جنگ انتقامجویانه ضربه محکمی خورد، ولی تا زمانی که در نوار غزه خلأ وجود دارد و هیچ کس نیست آن را پر کند در قدرت می‌ماند.

گیلون افزود: آتش‌بس به مدت ۶ سال ادامه می یابد و بعد از آن از غزه به سمت سرزمین های اشغالی موشک شلیک می شود.

رئیس اسبق شاباک با اشاره به عملیات غافلگیر کننده مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر و حمله به مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه گفت: به نظرم حوادث هفتم اکتبر دیگر تکرار نخواهد شد.

کرمی گیلون تصریح کرد: به باور من جنگ به پایان رسیده است و تنها دلیل ماندن ارتش «اسرائیل» در میدان بازگرداندن اسیران «اسرائیلی» در غزه است و فقط با فشار نظامی می توان آنها را آزاد کرد.

گیلون که در فاصله سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ ریاست شاباک را به عهده داشته است درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گفت که هیچ کسی حتی تصور هم نمی کرد که چنین اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: هیچ تفسیری مربوط به سازمان اطلاعات ندارم و گمان می کنم که با ادامه جنگ و فاش شدن واقعیت های بیشتر درباره آمادگی حماس ناکامی های وحشتناک و بزرگ اطلاعاتی «اسرائیل» مشخص خواهد شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر تلاش قطر، مصر و چند کشور دیگر برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه منتشر شده است.

کد خبر 829647
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha