نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: ارمنستان دیگر نمی تواند به روسیه به عنوان شریک اصلی دفاعی و نظامی خود تکیه کند زیرا مسکو بارها ما را ناامید کرده است، بنابراین ایروان باید به ایجاد روابط نزدیک تر با ایالات متحده و فرانسه فکر کند.

پوتین و پاشینیان

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز نوشت: ارمنستان، یک جمهوری کوچک شوروی سابق که با گرجستان، آذربایجان، ایران و ترکیه هم مرز است، مدتهاست که به روسیه به عنوان یک متحد قدرت بزرگ متکی بوده است، اگرچه پاشینیان با زیر سوال بردن پایه های اتحاد، کرملین را خشمگین کرده است.

پاشینیان در پاسخ به سوالی درباره اصلاحات نیروهای مسلح ارمنستان به رادیو دولتی این کشور گفت: «ما باید درک کنیم که واقعاً با چه کسی می توانیم روابط نظامی-فنی و دفاعی را حفظ کنیم. قبلاً این مشکل ساده بود زیرا چنین سؤالی وجود نداشت و هیچ مشکلی برای ایجاد مفهوم وجود نداشت. قبلاً ۹۵ تا ۹۷ درصد روابط دفاعی ما با فدراسیون روسیه بود. اکنون این نمی تواند به دلایل عینی و ذهنی باشد.»

نخست وزیر ارمنستان افزود: ایروان باید به این فکر کند که چه روابط امنیتی با ایالات متحده، فرانسه، هند و گرجستان ایجاد کند.

گفتنی است روسیه می گوید که ناکامی خود پاشینیان در مدیریت رقابت های پیچیده قفقاز جنوبی عامل شکست مبارزان ارمنی قومی در قره باغ در سال ۲۰۲۳ بوده است.

کد خبر 829617
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 2
    فقط مسکو.