معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی هشدارآمیز گفت که روسیه در میدان جنگ اوکراین غافلگیر خواهد شد.

ویکتوریا نولاند

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا که به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرده بود، گفت: امشب در حالی کی‌یف را ترک می‌کنم که امیدواری بیشتری به اتحاد و اهمیت مطلق و راهبردی ۲۰۲۴ برای اوکراین دارم.

وی افزود: امشب با اعتماد بیشتری از کی‌یف می‌رود زیرا اوکراین توان دفاعی خود را تقویت می‌کند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در میدان نبرد با غافلگیری‌های خوبی مواجه خواهد شد و اوکراین نیز موفقیت‌های بسیار خوبی کسب می‌کند.

نولاند همچنین مدعی شد که اوکراین «خسارت‌های گسترده‌ای به نیروهای زمینی پوتین وارد کرده است.»

اوکراین سال گذشته میلادی ضدحمله‌ای را علیه نیروهای روس آغاز کرد اما بر خلاف انتظارات موفقیتی کسب نکرد.

سفر نولاند به اوکراین در بحبوحه مخالفت‌های مداوم در کنگره آمریکا با درخواست جو بایدن رئیس‌جمهورب این کشور برای کمک جدید ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین انجام شد.

قانونگذاران جمهوریخواه به دلیل ادامه درگیری و نبود هدف برای پایان جنگ و همچنین نگرانی‌های امنیتی از وضعیت مرزهای آمریکا و مکزیک تمایلی به ادامه حمایت از کی‌یف ندارند.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

کد خبر 829450
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha