پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت های نظامی، امنیتی و مالی کشورش از اسرائیل برای بمباران نوار غزه به تلافی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ از سوی حماس ادعا کرد که واشنگتن در حال گفتگو درباره طرحی بلند مدت برای بازسازی غزه است.

بلینکن

به گزارش همشهری آنلاین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با "سیگرید کاگ" هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان ادعا کرد: ما در حال بحث و گفتگو در مورد کمک های مضاعف به نیازمندان غزه هستیم و طرحی بلندمدت برای بازسازی پس از جنگ هستیم.

بلینکن در دیدار با هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل که به واشنگتن دی سی سفر کرده است، گفت: سازمان ملل متحد همچنان یک شریک اساسی است، اما اتهامات وحشتناکی که علیه برخی از کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مطرح شده باید مورد توجه قرار گیرد.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

«سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان در این باره گفته بود: آنروا را نمی توان جایگزین کرد و این آژانس همچنان برای غزه حیاتی است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی وضعیت فلسطین گفت: من از اتهامات علیه برخی از کارمندان آنروا که آنها را به دست داشتن در حمله ۷ اکتبر در اسرائیل متهم می کند وحشت زده شده ام. باید به این اتهامات رسیدگی شود.

گریفیتس تاکید کرد: آنروا اقدامات سریعی را انجام داده و تحقیقات در حال انجام است. اما آنروا به بیش از سه چهارم ساکنان غزه خدمات حیاتی می دهد. این آژانس نباید با اعمال ادعایی چند نفر به خطر بیفتد. تصمیمات مربوط به توقف کمک به آنروا باید لغو شود. من تقاضای خود را برای رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه، از جمله حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت هایی که به آنها وابسته هستند، تکرار می کنم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی درباره وضعیت نوار غزه گفت: همه در غزه گرسنه هستند، در حالی که نیم میلیون نفر با سطوح فاجعه بار ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می کنند. مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، نابودی و اندوه غزه در ۱۲۰ روز گذشته، زخمی بر انسانیت و وجدان مشترک ماست.

گوترش تاکید کرد: سازمان ملل بلافاصله پس از اتهامات بسیار جدی علیه کارکنان آنروا وارد عمل شد. آنروا ستون فقرات تمام واکنش های بشردوستانه در غزه است. من از همه کشورهای عضو می خواهم که تداوم کار حیاتی آنروا را تضمین کنند.

کد خبر 829444
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha