۳دلیل برای اینکه شاید پرسپولیس برخلاف اغلب پیش‌بینی‌ها در نیم‌فصل دوم اوج بگیرد.

پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

برای ناامیدی از پرسپولیس در این فصل دلایل زیادی وجود دارد که حتما خودتان آنها را بهتر از همه می‌دانید. به هر حال یحیی گل‌محمدی از تیم جدا شده و مانور یک‌ماهه مدیران باشگاه برای یافتن جانشین او هم با طنزآمیزترین نتیجه ممکن پایان یافته‌است؛ معرفی اوسمار ویرا، دستیار یحیی به جای خود او! این انتخاب با انتقادات زیادی همراه شده و شکست سنگین و ۵گله سرخپوشان در یک بازی تدارکاتی مقابل شباب‌الاهلی هم به این فضا دامن زده است. همچنین از درون تیم تا حدی بوی دودستگی می‌آید و برخی بازیکنان هم مقابل هواداران قرار گرفته‌اند. با همه اینها اما بیایید چند دلیل را هم بررسی کنیم برای اینکه شاید اوضاع طور دیگری پیش برود و پرسپولیس در نیم‌فصل دوم به شکل مثبتی هوادارانش را غافلگیر کند.

پرسپولیس تاکنون ۲خرید بسیار مهم انجام داده که انتظار می‌رود تأثیر زیادی در روند حرکتی این تیم داشته باشد. تکلیف عیسی آل‌کثیر که کاملا روشن است و حتی آنهایی هم که از اخلاق و رفتار این بازیکن شاکی هستند، نمی‌توانند توانایی‌های فنی او را انکار کنند. خط حمله پرسپولیس در نیم‌فصل اول به‌شدت کم‌رمق بود و حالا انتظار می‌رود با حضور او و نوع فوتبال پرتحرکی که بازی می‌کند، این ضعف تا حدود زیادی ترمیم شود. از سوی دیگر عبدالکریم حسن هم می‌تواند تبدیل به سورپرایز سرخ‌ها شود. به هر حال او زمانی نه‌چندان دور فوتبالیست بزرگی بوده و در ۳۰سالگی شرایط سنی‌اش هم طوری نیست که از او قطع امید کنیم. اگر مدافع چپ قطری به شرایط ایده‌آل قبلی‌اش برگردد، حقیقتا یکی از بزرگ‌ترین حفره‌های فنی سرخپوشان را خواهد پوشاند و این می‌تواند برای پرسپولیس بسیار ارزشمند باشد.

حتما باید سهمی هم برای آماده‌شدن وحید امیری در نیم‌فصل دوم درنظر گرفت. او حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داد اما در این فرصت، سر صبر و حوصله به فرم مطلوب برگشت. البته که شرایط سنی امیری ۳۵ساله طوری است که شاید او باز هم آسیب ببیند اما درصورتی که وحید در بخش قابل توجهی از نیم‌فصل دوم در دسترس کادر فنی باشد، امتیاز بسیار بزرگی برای قرمزها به شمار خواهد آمد. اگر شرایطی را درنظر بگیریم که آل‌کثیر، عبدالکریم و امیری در سطحی قابل دفاع همزمان در ترکیب پرسپولیس حاضر باشند، ۳۰درصد ارنج قرمزها نسبت به نیم‌فصل اول تغییر خواهد کرد و این اصلا چیز کمی نیست.

یک نکته دیگر را هم نباید فراموش کرد. با وجود همه حاشیه‌هایی که انتخاب اوسمار ویرا برای پرسپولیسی‌ها داشت، به هر حال بخش قابل توجهی از بازیکنان خواهان حضور او روی نیمکت به‌عنوان سرمربی بودند. درست است که چنین رویه‌ای مصداق بازیکن‌سالاری به‌شمار می‌آید و انتقادهای زیادی هم نسبت به آن صورت گرفته اما حداقل می‌توانیم مطمئن باشیم این نفرات با همه وجود در خدمت تیم خواهند بود تا شریک ناکامی احتمالی لقب نگیرند. این انگیزه مضاعف، شاید همان چیزی است که پرسپولیسی‌ها در نیم‌فصل اول فاقد آن بودند. سرخ‌ها در دور رفت با نوعی شکم‌سیری فوتبال بازی کردند که شاید این موضوع تا حدی تحت‌تأثیر دبل قهرمانی این تیم در فصل گذشته بود. افزوده شدن اشتیاق به تیم با هر بهانه‌ای که باشد، می‌تواند به سرخپوشان کمک کند.

کد خبر 829432
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha